Ga naar inhoud

MySql Query (db)


pcexpert

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een vraagje over een scrippie, die als contactpagina dient. een ander scrippie haalt de opgeslagen berichten dan weer uit de db. het probleem is:

mijn stukje die het verwijderen van berichten uitvoerd, doet het niet, en ik krijg deze errorcode:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' ,' at line 1

ik heb alles een paar keer gecheckt, en kom re niet uit het volledige script, zonder css-file-koppelingen en href, zonder div id en zo, ziet er zo uit:

<?php//function logged_in() {	//return (isset($_SESSION['password'])) ? true : false;//}//function protect_page() {	//if (logged_in() === false) {		//header('Location: protected.php');		//exit();	//}//}//protect_page();//we zetten error report aan voor als er een foutje in de code zou zitten, deze kan als alles optimaal werkt uitgezet worden. Dit doe je door de 1 te veranderen in een 0.ini_set('display_errors', 1);error_reporting(E_ALL | E_STRICT); //we includen het bestand config.php zodat we verbinding hebben met de databaseinclude ("config.php"); //We hoeven eigenlijk maar gewoon 1 select query te doen en een while loop en we zijn al klaar. We d dit als volgt: //de select query$ophalen = mysql_query("SELECT * FROM offerte") or die(mysql_error());//while loop?>
<?phpwhile ($gegevens = mysql_fetch_array($ophalen)) {	echo $gegevens['id']; //id uilezen	echo '<br />';	echo $gegevens['naam']; // naam uitlezen	echo '<br />';	echo $gegevens['voornaam']; //voornaam uitlezen	echo '<br />';	echo $gegevens['adres']; //adres uitlezen	echo '<br />';	echo $gegevens['telefoon']; //gsm-nummer uitlezen	echo '<br />';	echo $gegevens['bericht']; //bericht uitlezen	echo '<br />';	echo '<hr />';}?>
<?php if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { //kijken of het formulier gepost is 	$veld1 = mysql_real_escape_string($_POST['veld1']);	$veld2 = mysql_real_escape_string($_POST['veld2']);	$veld3 = mysql_real_escape_string($_POST['veld3']);	//velden controleren	$errors = array();	if(strlen($veld1) < 0) {		array_push($errors, "Je hebt geen id ingevuld");	}	if(strlen($veld1) > 2) {		array_push($errors, "Je hebt te groot cijfer voor id ingevuld");	}	//kijken of  er een bericht is ingevuld, zo nee onderbreek het proces, anders ga verder	if(count($errors) > 0) {		foreach($errors as $error) {			echo $error;		}	} else {		//alles mooi in de database zetten		mysql_query ("DELETE FROM offerte WHERE id IN($veld1, $veld2, $veld3,") or die (mysql_error());  		echo 'De gegevens zijn verwijderd van de database';}		}?><script type="text/javascript">window.alert("Denk eraan de DataBase geregeld te ledigen!")</script><center><form method="post">deleten: <br />id: <input type="text" name="veld1" size="3">  	<input type="text" name="veld2" size="3">   <input type="text" name="veld3" size="3"> <br />  <input type="submit" value="verzenden" /></form></center>
</body>

Weet iemand wat ik mis doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.