Ga naar inhoud

[OPGELOST] Printer delen


filkill

Aanbevolen berichten

Ik heb een vaste PC met windows XP proffesional en een laptop met windows vista home edititon. Nu wil ik ervoor zorgen dat als ik iets wil afdrukken op mijn laptop dat hiervoor mijn printer word gebruikt die aan mijn vaste computer aagesloten is. Ik heb eigenlijk al een klein netwerkje door mijn router die signalen uitzend naar mijn laptop ik heb deze tutorial al gevolgd How to Set Up a Small Network with Windows XP Home Edition (PART 8) maar daar zijn het beide windows XP i.p.v vista. Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de Windows Vista pc. Ga naar, Configuratiescherm - Printers. Klik met rechtermuisknop op de printer die je wilt gaan delen, en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad 'Delen'. En selecteer de vinkje's bij 'deze printer delen' en 'Afdruktaken op clientcomputers renderen'. Klik dan op Toepassen - Oke. Dan ga je naar de laptop. Ga naar Mijn netwerklocaties, ga via de laptop naar de Windows Vista pc en je zal normaal gezien je printer zien staan. Rechtermuisknop klikken, en dan verbinding maken met printer. Dan kan je op je laptop naar Printers en faxapparaten gaan je je zal de printer zien staan. Dan klik je met rechtermuisknop op de printer en klik op 'Als standaard printer instellen'. Voor verdere vragen of problemen, post het hier. Anders vergeet de bedank knop niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de Windows XP computer. Ga daar naar: Configuratiescherm - Printers en faxaparaten. Dan zou je normaalgezien jouw geïnstalleerde printer zien staan. Klik met rechtermuisknop op de printer die je wilt delen, klik vervolgens op Printer delen. Dan opent zich een nieuw venster. Schakel het vinkje aan bij Deze printer delen. Klik op Toepassen en Oke. Ga naar de Windows Vista laptop. Ga naar, Configuratiescherm - Printers. Normaal zou de gedeelde printer hier tussen moeten staan. Als dat zo is, rechter muisknop en Als standaart printer instellen inschakelen. Heeft dat geholpen? Zoniet, dan kan je altijd nog hulp vragen. Is er iets niet duidelijk? Vraag het maar! Alles opgelost? Bedank-knop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk nog niet opgelost.

Toen ik de printer op delen zette.

En op de laptop keek was er al een printer maar als ik die gebruik dan moet ik een bestand opslaan dus heb ik op de laptop "een printer toevoegen" gedrukt en mijn type printer gepakt maar als ik een test pagina wil afdruuken dan staat de printer status op fout. Ik heb een HP oficcejet 6200 series.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de laptop keek was er al een printer maar als ik die gebruik dan moet ik een bestand opslaan

Dit zal de Microsoft image document writer zijn. Deze slaagt je afruk op in een .tif-bestand.

dus heb ik op de laptop "een printer toevoegen" gedrukt en mijn type printer gepakt maar als ik een test pagina wil afdruuken dan staat de printer status op fout. Ik heb een HP oficcejet 6200 series.

Als je op "een printer toevoegen klikt, moet je ook zeggen dat het een netwerk-printer is. Je zal hem dan moeten aanwijzen in het netwerk. Meer hoef je dan niet te doen. Als de desktop PC en printer aan staan, moet het lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.