Ga naar inhoud

Nieuwe harde schijf plaatsen


mani88

Aanbevolen berichten

Hallo,

De harde schijf van mijn Acer Laptop is zo goed als versleten.

Ik zou dan ook graag een nieuwe plaatsen.

Mijn laptop is Acer TravalMate 4671LMi

De nieuwe harde schijf die ik zou willen kopen is:

Seagate HDMom5400.3 * 100GB * 2.5'' * SATA5400 * 1pkbulk

Mijn vraag voor jullie is nu:

1. Is de harde schijf compatibel met mijn laptop?

2. Wat vindt u van de kwaliteit van de harde schijf? Een aanrader? De prijs is 39 euro.

3. Hoe moet ik een nieuwe harde schijf installeren? Weet iemand soms een pagina met illustratiefoto's om te tonen hoe het moet?

4. Welke indeling raden jullie aan voor mijn harde schijf:

..............a. Hoeveel partities?

..............b. Grootte van elke partitie?

..............c. Welke partitie voor wat gebruiken?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ja

2. Seagate heeft normaal goede schijven, dus dat zal wel loslopen

3. Hiervoor moet je op de site van acer gaan kijken of er een ontmantelhandleiding van jouw laptop op staat. Vaak komt dat neer op de vijsjes achteraan je toestel lossen, achterkant eraf & je ziet waar de harde schijf ligt.

Doe dit echter niet als er nog garantie op je toestel zit; als je je toestel opent verlies je je garantie erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mani88,

Voor je de nieuwe schijf koopt, zie dan eerst welk merk je oude schijf is. Surf dan naar de site van de fabrikant. Om zeggens alle fabrikanten bieden software aan om hun schijven te controleren en zelfs te herstellen.

Na gebruik van zo'n programma weet je tenminste zeker of je schijf wel kapot is.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ joke: zal morgen mijn PC eens openvijzen en kijken naar het merk van de huidige HD

@ aarondk1: omwille van verschillende redenen:

1. Ik heb al paar keer ratelend geluid gehoord

2. Zelfs formatteren lukt niet (enkel snelformatteren)

3. CHKDSK lukt niet meer (blijft hangen bij stap 4)

4. Sommige programma's kan ik niet meer installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mani88,

Je hoeft laptop er niet voor open te vijzen. Je kan dit gewoon aflezen met het programma Everest Home. (Download)

Je download het ergens op je bureaublad. Voer de setup uit. Open nu het programma. Klik op opslag, Windows opslagmedia. Daar zullen al je diskettestations, harde schijven, lezers/branders tevoorschijn komen.

Je harde schijf wordt weergegeven met dit icoon: attachment.php?attachmentid=1101&stc=1&d=1223110649 en dan het type van de schijf.

harde schijf xp.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe probeer je te formatteren?

je kan nooit je C: formatteren vanuit windows, de "format C:" waarmee vaak rondgegooid wordt is eigenlijk vrij loos aangezien je dat mag invoeren, dat zal niet uitgevoerd kunnen worden.

Formatteren van de C: doe je vanaf een windows (of linux) CD als je het neiuwe OS gaat installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.