Ga naar inhoud

Router achter telenetrouter/modem via powerline, plots geen internettoegang meer


DimitriD

Aanbevolen berichten

Zowel bij mij thuis als bij mijn zus, heb ik een telenetmodem/router. Draadloos signaal is altijd te beperkt geweest.

Daarom powerline bij de telenetmodem en een 2de powerline centraal in huis met een router "2".

We verbinden telkens met de router en internet is OK.

Sinds gisteren heeft m'n zus internetprobleem. Signaal router "2" nog altijd erg sterk dus we verbinden zoals gewoonlijk, echter geen internettoegang meer.

Blijkbaar hadden mijn neefjes hun PS3 even meegenomen naar de grootouders en internettoegang ingesteld op de toegang daar. Toen ze thuis de PS3 weer wilden installeren met internettoegang, zou het probleem ontstaan zijn....

Vanalles geprobeerd zonder succes.

Toen mijn router "2" van bij mij thuis even aangesloten bij m'n zus in de plaats van haar router "2", nog steeds hetzelfde probleem.

Toen even router "2" rechtstreeks aan de telenetmodem aangesloten, zonder de powerlines en dat werkte wel, maar is natuurlijk geen oplossing.

Toen de powerline adapters van bij mij thuis even bij mijn zus geïnstalleerd en OPGELOST.

Waar zou nu precies het probleem kunnen liggen en hoe oplossen ?

Ik kan moeilijk aannemen dat plots de powerline adapters defect zijn vanwege de PS3 ? Of wat kan het probleem zijn ....

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is opgelost, uiteindelijk op een andere site gevonden :

Om de nieuwe te resetten moet je 10 seconden op dat knopje duwen .. zal wel zien als het lukt . Doe dit bij de beide .

Dan als dit gedaan is steek dan 1 6400 aan de modem en duw 2 seconden op het knopje . Dan steek je de andere aan de pc en duw je er ook 2 seconden op .

Normaal zouden ze elkaar moeten vinden en branden er 3 lichtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.