Ga naar inhoud

linux installeren


Aanbevolen berichten

er lukt niks met die oude pc, maar ubuntu valt zeker mee.

Ik heb er al aan gedacht ubuntu op de laptop te installeren.

Kunnen jullie hier raad over geven?

(nieuwe partitie enz...)

Ik ga eerst even de nieuwere versie downloaden, en dan zie ik wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

et is inderdaad wel vreemd dat op je oude cd ubuntu niet boot, normaal zou dit liggen aan bios maar die staat goed ingesteld volgens jou uitleg.

Als je dus ubuntu wenst te installeren boot je eerst via de cd en eenmaal ubuntu opgestart is zie je op bureaublad een link om te installen

ubuntu zal zelf voorstellen doen ivm partitionering naargelang uw schijfgrootte

je kan ze altijd iets wijzigen of bijaanmaken, staat allemaal mooi uitgelegd normaal

ook verdere opties kan je aanduiden enzo

Mocht je later op zoek zijn naar een linux versie met heel veel mogelijkheden en veel software dan raad ik SUSE Linux Enterprise Desktop 10 aan, vroeger kon je deze gratis vinden maar intussen is die betalend (47 euro)

je kan alvast beginnen met ubuntu neem ik aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik hoop dat er niks foutloopt (ga voor de zekerheid toch maar back-upje nemen)

Ik zie nu al dat ik problemen ga hebben met draadloze verbinding, maar dat hoort niet meer in dit topic thuis, zal ik later nog wel een post met beschijving over posten.

3, 2 ,1: download! (nee, ga pas morge beginne me downloaden, als ik naar 't school ben.

cya, en merci

houd topic aub nog ff open voor moesten er problems zijn

(wel gek om te zien dat maar 9% van je 2 GB RAM wordt gebruikt :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.