Ga naar inhoud

Snelheid internetverbinding fluctueert


hildedebuck

Aanbevolen berichten

Ben op een plaats waar ik wireless internetverbinding heb. De beginsnelheid is steeds 54,0Mbps. Na een paar minuten valt die tot 48,0, 36,0 , 24,0 tot zelfs 2,0Mbps. Vanaf 24,0 valt de verbinding uit.

Later wordt dit weer 54,0Mbps. Zo gaat het op en af.

Surfen is dus echt onmogelijk. Moet steeds die paar tellen van 54,0 afwachten.

Dichter bij de router helpt ook niet. Met de LANverbinding gaat het perfect.

De verbinding met het netwerk is uitstekend.

Kan iemand mij helpen? Is daar iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind voor die router enkel fouten terug ivm de WPA instellingen ervan, niet met connectieproblemen.

Als je de router even van de stroom haalt, werkt hij daarna nog een tijdje goed? Kan je eens met netstumbler kijken hoeveel dB je qua netwerk ontvangt (Network Stumbler download and review - packet sniffer for wireless networks from SnapFiles). Werking van het programma is vrij simpel, gewoon installeren, bij channels kijken welk netwerk jij hebt (wifi naam zou herkenbaar moeten zijn) en dan via het plusje voor channels jouw netwerk zoeken.

Je s/n ratio zou toch ergens boven de -75dB moeten blijven om een redelijke ontvangst te kunnen krijgen, en zou vrij stabiel moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het programma opent krijg je iets wat in grote lijnen trekt op de windows verkenner. links een klein venster met lijstje met + jes voor de woorden, en rechts een overzicht van alle draadloze netwerken die je kan vinden.

Zoek tussen dat lijstje jouw draadloos netwerk in de kolom SSID. Kijk daar in de kolom chan op wel kanaal het zit, en schrijf het MAC-tabelletje van jouw draadloos netwerk op.

Klik in het venster links voor het woord channels op de +, en klik daar op het getal dat bij jou netwerk in de kolom chan stond. Daar gaat de waarde die in het mactabelletje stond van jouw draadloos netwerk ook staan. Dubbelklik op die waarde. Nu krijg je een zwarte achtergrond met een normaal groene grafiek. Laat die een centimeter of 5à10 over je scherm open, en kijk dan of de waarde ongeveer gemiddeld even hoog blijft, en hoe hoog die juist is (gewoon links aflezen op hoeveel die ongeveer gemiddeld zit) en of die vrij stabiel of enorm fluctuerend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd, blijkbaar herkent hij geen draadloze netwerken (dus wss is je netwerkkaart niet ondersteund, wat ik toch gek zou vinden van een intel wireless card).

Zie je iets als je je router gewoon even van de stroom haalt & daarna er weer in steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het uitvallen van internet heb ik netwerkcontrole voor windows gedaan. Kreeg volgende vermelding: "De internetverbinding is hersteld voor HTTP en HTTPS-webpagina's.Er kan echter geen verbinding via FTP worden gemaakt.Controleer de adresbalk om te zien of u FTP probeert te gebruiken. De blokkering van FTP netwerkverkeer wordt wschl veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer. Controleer de instellingen van de firewall van de FTPpoort (21)"

Heb ik ook gedaan: poort 21 is al in gebruik.

Heeft dat alles met mekaar te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.