Ga naar inhoud

Schermresolutie voor grafisch werk


boomie

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb me dus onlangs een nieuwe pc aangeschaft (met een AMD Radeon R9 200) en daarmee gebruik ik een BenQ G2010WP LCD scherm. De native resolutie voor dit scherm is 1680x1050 maar daarmee ondervind ik dat (als ik werk in photoshop, illustrator,... dat mijn formaten niet waarheidsgetrouw zijn). Dus mijn A1 formaat lijkt uitgerokken,... wat dus een echte hel is voor mij, om deze monitor te gebruiken. Ik ben het gewend om op mijn macbook pro 15 (dus schermresolutie 2880x1800 als ik me niet vergis) te werken, waar dus mijn formaten wel waarheidsgetrouw zijn. Kan ik dit oplossen door met de resolutie te prutsen op mijn benQ ? Dus zodanig dat mijn formaten niet uitgerokken,... zijn?

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf opgelost! Normaal was mijn beeldscherm aangesloten met een vga op mijn moederbord (dus maakte hij gebruik van de intel HD), en ik hen een DVI in mijn grafische kaart gestoken, waarmee het probleem zichzelf opgelost heeft!

Ik ga een slotje erop zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.