Ga naar inhoud

Scannen van dia's en fotonegatieven


Jokke

Aanbevolen berichten

Ik kreeg deze week een ongebruikte HP3970 scanner waarmee men dia's en fotonegatieven kan scannen. Het toestel dateert van 2004 ?

Ik ben in het bezit van de software schijf. Mijn vraag is : moet ik eerst de software programmeren en dan de scanner aansluiten (stroom en usb poort, dus inpluggen) ??

2de vraag : als ik het toestel niet meer nodig heb om te scannen (tamelijk groot in omvang) kan ik het dan probleemloos terug loskoppelen ( dus stroom uit en usb uit - dus toestel terug ontkoppelen) ?? Moet ik mij in de pc afmelden (dus bevestigen dat ik het toestel ontkoppel) of niet ??

3de vraag : tijdens het scannen (dia per dia) moet ik de gescande dia's opslaan of hoe gaat dat in zijn werk (heb het nog nooit gedaan). Moet ik op voorhand een map creëren ?

Bedankt voor inlichtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) op zich maakt dat bij usb toestellen niet zoveel uit, maar mijn ervaring is dat je het beste resultaat haalt door EERST het toestel aan te sluiten & dan pas de drivers / software te installeren

2) In principe kan het geen kwaad om tijdens dat je pc aan staat hem er af te halen, maar ik heb gemerkt dat bij mijn scanner hij daarna soms wat moeite heeft om hem terug te vinden (moet in dezelfde usbpoort enzo), en dat heb ik NIET als ik hem eraf haal als m'n pc uit staat.

3) Dat maakt ook niets uit, je kan als je je scan hebt kiezen waar je hem gaat opslaan en indien nodig een nieuwe map maken waarin je scan moet terecht komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de eerste vraag ga ik 'masters' even tegenspreken. Maar zo ver ik kan herinneren staat er in het installatie instructie boekje van mijn hp, dat je eerst de software moet installeren.

Na de installie zal je je pc moeten heropstarten en dan steek je de printer pas in.

2de, zou je best niet doen. Mijn andere printer (tevens HP) staat op een tafel die vaak leeg gemaakt wordt, dus die is een aantal keren losgekoppeld. Nu heeft die problemen om terug aan te gaan. Hij doet op het momment niets meer.

Dit probleem had ik vorige keer ook, maar uiteindelijk is die toch terug in actie gekomen.

Maar dit blijkt dus niet zo gezond te zijn.

3de is zoals 'masters' al zei. Het maakt niet veel uit. Misschien dat je het zelf makkelijker vind om eerst een map aan te maken, maar het kan perfect nadien als hij vraagt waar je het wil opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de eerste vraag ga ik 'masters' even tegenspreken. Maar zo ver ik kan herinneren staat er in het installatie instructie boekje van mijn hp, dat je eerst de software moet installeren.

Na de installie zal je je pc moeten heropstarten en dan steek je de printer pas in.

Dat klopt inderdaad, maar aangezien het USB is (plug & play) werkt het evengoed anders, en installeer ik ook altijd eerst de hardware en dan pas de drivers (ook als er in het boekje iets anders staat).

Bij mijn hp printer staat hetzelfde in het boekje (eerst software, dan drivers), maar ook daar installeer ik eerst de printer & dan pas de drivers ervan... Het voordeel van die manier van werken is dat je altijd de driver alleen kan installeren als je dat wil, en niet de gehele software die errond hoort erbij. Zoals bij HP printers, als je de .exe vanaf de cd installeer krijg je een heel groot pakket geinstalleerd met allemaal "extra" functionaliteit die ik toch nooit gebruik. Als ik eerst de printer eraan hang, dan opgeef dat hij de .dll maar op de cd moet gaan zoeken (je moet hem niet zelf aanduiden), dan installeert hij enkel de .dll van een paar 100kB in plaats van dat grote pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.