Ga naar inhoud

Vraag ivm router uitschakelen


mani88

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloze internetverbinding bij Belgacom en gebruik hiervoor een Belkin router. Ik heb onlangs echter gelezen dat de straling van draadloos internet zeer veel gevolgen heeft: minder diepe slaap, meer kans op (hersen)tumor, meer kans op kanker, meer hoofdpijn,...

Dus had ik graag een antwoord gekregen op volgende vragen:

1. Is het verstandig om de router elke avond/nacht uit te schakelen of gaat de router hiervan sneller kapot?

2. Er is geen AAN/UIT knop aan mijn router, is het dan voldoende om gewoon stopcontact uit te trekken?

3. Is de draadloze straling dan onmiddellijk verdwenen na het uitschakelen van mijn router of blijft die nog wat "hangen"?

4. Zou dit veel verschil (in straling) geven om elke nacht mijn laptop uit te schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, wat te zeggen.

Ik weet niet of het uitschakelen van een Router veel zal helpen als je niet alle draadloze apparaten (gsm, dect telefoon, afstandsbedieningen,...) als ook bvb de Magnetron weert.

En vraag dan maar terloops in de straat aan de buren en aan de collega's op het werk om allemaal hetzelfde te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is totaal niet bewezen dat dergelijke zaken schadelijk zijn, ik geloof daar vb zowat niets van. Het uitgestraalde vermogen is dermate minimaal (grootteorde van milliwats) dat een gloeilamp die aanstaat al meer straling op je laat vallen dan zo'n toestel... er zijn vb mensen die klagen van een GSMmast boven op hun appartementsblok, terwijl juist onder een mast de ontvangst bijna minimaal is aangezien die horizontaal uitstralen en niet naar beneden toe (dus daar heb je ook zowat geen straling). Het zit hem voor 99% tussen de oortjes lijkt me.

1. Theoretisch niet; praktisch gezien kan je na een tot twee jaar je router vervangen (zeker belkin, qua netwerkapparatuur is dat nu niet direct je van het). Verder ga je telkens een nieuw ipadres gaan opvragen, moet je router opnieuw starten... dergelijke apparatuur laat je beter gewoon aan staan.

2. Ja

3. Direct weg, binnen de seconde. Een wireless router die niet actief is zend trouwens zowat niets uit (enkel zijn naam), en dan nog is dat miniem. Als je dus geen connectie maakt met je draadloos netwerk dan geeft dat geen last.

4. Ja. Deze stuurt namelijk data door naar je router (sowieso, zelfs al doet hij weinig), dus als die uitstaat kan die geen data doorsturen (vrij logisch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.