Ga naar inhoud

aanschaf nieuwe tablet 10 inch - is de pro 10.1 goed en hoe data overzetten van oude


robantwerp

Aanbevolen berichten

hoi

Ik heb momenteel een Samsung tab 2 10.1 en smartphone Samsung S-III

Ik overweeg nu een Samsung tab pro 10.1 aan te schaffen.

Er is wel de nieuwe Samsung S 10.5 maar behalve het beeld zag ik niet veel verbetering en las zelfs dat die owv. Magazine UX hapert tgo de Pro.

Dus heb paar vraagjes :

1.

- klopt het dat ik telefoongesprekken van m'n smartphone kan doorsturen naar de tablet en dus maw. daar opnemen of bellen ? Of gaat dat alleen als je een 3G versie tablet hebt ? Is gewoon voor thuis kwestie dat ik naast m'n tablet niet altijd m'n telefoon moet hebben liggen. Of is daarvan een speciale app ?

- kan ik makkelijk al m'n instellingen/gegevens van de tab 2 overzetten naar de Pro ? Heb immers niet zo veel zin om weer alle accounts en wachtwoorden te moeten gaan opzoeken etc. Ik vond op internet iets van Samsung Smart Switch maar dat lijkt enkel voor telefoons of werkt dat ook met tablet ? Of staan die op de sd kaart zodat ik ze gewoon van de sd kan kopieren naar de nieuwe tablet ?

2.

M'n oude tablet Samsung Tab 2 10.1 wordt nu dagelijks door m'n kinderen ook gebruikt die er tal van apps/games op hebben gezet. Ik heb er al wat verwijderd waar ze niet mee spelen maar het lijkt alsof de tablet nu nog maar traag werkt (bvb. een game of zelfs internet pagina openen duurt 5-8s.). Ik vind het erg stortend dat die zo traag werkt. Of zou dat komen omdat ik een 600 tal foto's heb overgezet van m'n telefoon naar deze tablet ? PS ik heb er wel Avast antivirus op geinstalleerd voor de veiligheid maar voorheen ging het toch veel sneller.

3.

Reden voor een nieuwe tablet is dus vooral om snel te kunnen browsen en er dus ook één voor mezelf te hebben. Is die hancon office en remote PC goed of is dat ook maar tijdelijk zoals blijkbaar meeting etc ? Zou immers leuk zijn om op vergaderingen bvb. presentaties of teksten op de tablet te schrijven en die dan naar m'n laptop te verzenden om dan ook verder te bewerken. Dus maw. goede tool ipv. altijd de laptop overal mee naar toe te moeten nemen.

Bij m'n tab 2 was het wel zo dat ik blijkbaar de games niet op de sd kan zetten om vandaar te spelen dus die 16gb geraken snel vol. Of heb ik iets niet begrepen ?

4.

Ook had ik nog vraagje ivm remote mogelijkheid : we hebben ook een samsung TV. Is het dan makkelijk om die via de tablet te bedienen. Zag ergens een app WatchOn : iemand daar ervaring mee of dat dus de programma's van belgacom kan overnemen ? Heb ook nog een AKAI dvd speler maar die zal daar wellicht niet mee te bedienen zijn zeker ?

thanks voor jullie hulp

robantwerp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzetten van games

Als je de games op je oude tablet gedownload hebt vanuit de Google Play Store is er geen probleem. Want vanaf dat je je op je nieuwe tablet met je Google Play Store account inlogt zal Google Play Store de meeste apps dat je had gedownload , downloaden op je nieuwe tablet.

( let op bij sommige game's waar je bv. level 7 behaalde zal je op nieuw vanaf level 0 moeten beginnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzetten van games

Als je de games op je oude tablet gedownload hebt vanuit de Google Play Store is er geen probleem. Want vanaf dat je je op je nieuwe tablet met je Google Play Store account inlogt zal Google Play Store de meeste apps dat je had gedownload , downloaden op je nieuwe tablet.

( let op bij sommige game's waar je bv. level 7 behaalde zal je op nieuw vanaf level 0 moeten beginnen)

Sorry ik dacht dat u bedoelde dat de kinderen de Samsung Galaxy Pro gingen gebruiken...

Ik zelf heb ook de Samsung Galaxy tab 10.1 Pro en het is vast en zeker een aanrader.

Prijs kwaliteit is hij super!

Als ik foto's neem met de camera zijn ze van super kwaliteit.

Tijdens het spelen van een game zit hij nooit vast.

De tablet zelf reageert super snel en blokkeert nooit.

2Gb werkgeheugen is meer dan voldoende!

Misschien een nadeel.

Als je de tablet 2 - 3 uren op hoogste resolutie gebruikt is de batterij al leeg...

---------------------------------------------------------------------------------------------------

U zei dat webpagina's op uw Samsung Galaxy tab 2 10.1 traag openden.

Het kan zijn dat dat kwam door veel game's en foto's maar het kan natuurlijk ook zijn dat het ligt aan de snelheid van uw internetverbinding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.