Ga naar inhoud

Welke Geheugen kaart?


Gast Quijx

Aanbevolen berichten

Beste

ik zoek een geheugen kaart van 512mb+. Maar hij moet dan wel complitabel zijn met mijn computer. Dus op de internet site van Norrod vond ik zown memory selector, die het kiezen van een geheugen kaar gemakkelijker maakt.

je moet de fabrikant invullen: dat is Giga Byte

je moet je product kiezen: Waarschijnlijk is dat moederboord

en dan moet je model kiezen, en hier kom ik met mijn probleem. als ik gegevens zoek van mijn computer zegt hij dat de model AWRDACPI is. Maar binnen AWRDACPI zijn verschillende borden bekend (bijv GA-8IPE775-G) maar hoe kom ik erachter welke bord ik heb?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moeten wij eigenlijk niet weten om het je te zeggen ;)

Zou je hier een cpu-z willen downloaden en draaien?

CPUID

ik zou graag van jou het volgende weten;

Tabbladje cpu; Name en package

tabblagje memory; type channel# en cas latency

tabbladje SPD; heb je nog geheugenslots vrij en hoeveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tabbladje cpu;

Name : AMD Athlon XP (Code Name: Thorton)

package: Socket A (462)

tabblagje memory;

type : DDR

channel# : staat geen geven bij (is gewoon grijs)

cas latency : 2.5 clocks

tabbladje SPD;

hoe kun je dit zien ?

ik kan wel slot #2 en slot #3 activeren, maar die zijn leeg. betekent het dan dat ik 2 sloten vrij heb?

** EDIT: is deze complitabel met mijn computer?

Crucial 1GB DDR PC3200 400MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat er inderdaad in passen, maar ik weet niet zeker of dat latje ram dat jij zegt dual of single bank geheugen is. Het kan zijn dat je moederbord niet overweg kan met de volledige gigabyte en maar 512 ziet per latje (hangt een beetje af van de ouderdom van het moederbord).

Als je het latje hebt kan je zeker proberen en kan er niets mislopen; als je nieuwe moet kopen zou ik toch het type van je moederbord willen weten (staat er normaal gewoon op geprint, dus de linkerzijkant van de pc af vijzen & ff kijken wat erop gedrukt staat). Of je kan gewoon 2x512 DDR1 gaan halen, dan komt het ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is mij gelukt ben even naar de it land geweest. en zij hebben me verder geholpen, ik heb het beetje slordig geinstalleerd maar doe het morgen even goed. bedankt voor alle hulp, ik weet in vervolg wel hoe dit gaat werken. hij komt uit 2004 maar er paste perfect een 1gb in. En ik had 256 moet ik die erin laten of er gewoon uithalen??

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.