Ga naar inhoud

Reclame virussen / Malware (denk ik)


Aanbevolen berichten

Hoi,

Voer nog even onderstaande uit aub:

Download MBRCheck.exe naar het bureaublad.

MBRCheck.exe uitvoeren

  • Dubbelklik op MBRCheck.exe om het programma te openen.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Er zal nu een commandprompt venster geopend worden en een controle van de MBR uitvoeren.
  • Type in dit venster N en druk vervolgens op Enter
  • Een kladblokbestand genaamd MBRCheck_mm.dd.yy_hh.mm.ss zal op je bureaublad worden opgeslagen.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Robi,

Fijn te horen dat de problemen van de baan zijn! :-)

Ik denk dat we nu wel stilaan kunnen overgaan tot het opruimen van de gebruikte tools en logbestanden. Met behulp van onderstaande tool kan je deze laten verwijderen. Enkel het programma Emsisoft Anti-Malware zal op je computer aanwezig blijven. Je kan dit programma ook na de evaluatieversie nog perfect gebruiken als malwarescanner naast je actieve antivirus software. Doe hier dan regelmatig een scan mee. Indien je het programma toch liever wenst te verwijderen kan je dit doen via het configuratiescherm - Programma's.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:


  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Mag ik eigenlijk vragen hoe je eigenlijk kon zien toen ik die logbestandje had gepost wat de volgende stap is die ik moest doen? :$

Uiteraard mag dat. ;-)

Uit het eerste logje dat je plaatste (RSIT) kunnen we een idee vormen van welke malware/adware er op je computer aanwezig is. Eenmaal we zo'n idee hebben kunnen we beslissen welke tools er allemaal ingezet moeten worden om deze succesvol te verwijderen. Daarnaast moet er nog een grondige controle gebeuren om er zeker van te zijn dat er niks ernstig over het hoofd werd gezien.

Wanneer er iets verdacht wordt opgemerkt kunnen we met specifieke tools verder gaan kijken als er al dan niet iets aan de hand is.

Het is dus nooit echt een kookhandboek waarbij je gewoon een recept moet volgen. Iedereen heeft een eigen individuele behandeling afhankelijk van wat er in de logjes te lezen valt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Robi,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.