Ga naar inhoud

Er is wat mis en ik vind niet wat, hoe, waar.


 Delen

Aanbevolen berichten

Hay hay iedereen,

ik vond deze forum via google dus ik hoop hier een beetje hulp te vinden.

(Nieuw hier, dus ik hoop dat ik dit in het juiste forum post)

Er scheelt tegenwoordig heel wat met mijn laptopje, geen idee wat maar het is er.

Zo loopt mijn firefox continu vast, alsook mijn flash player en unity player bij simpele spelletjes on kongregate.

Mijn CPU draait overtoeren als ik surf en staat vaak op 90-100%

Ik heb al dagen op google rond gespeurd, allerlei scans uitgevoerd en ik krijg de situatie niet opgelapt.

Gisteren heb ik zelfs mijn laptop volledig gereset en geherinstalleerd. Misschien was dat dom, maar ik dacht als je van nieuw begint is hij misschien terug nieuw.

+ Ik ben ook niet zo'n pc techneut dus was het soms heel erg moeilijk om bepaalde stappen te volgen zoals bv hijack. Snap er geen snars van.

Nu na mijn nieuwe reset heb ik Comodo geinstaleerd. Daar kreeg in een 'Geek Buddy' die wat rond gesnuffeld heeft.

Hij zegt dat er enorm veel fouten op me laptop zitten, gebaard met junk enzo.

Hij kan het oplossen als ik een jaar license neem bij hun voor $100 (dollar).

Dit vind ik best wel wat duur aangezien al mijn budget naar mijn medische verzorging en ziekenhuizen gaan. (chronische ziekte, erg vervelend, veel onderzoeken, bah!)

Iemand raad/advies wat ik nog kan proberen om te zien wat er mis is, of er spyware, malware of een virus is?

Als je info nodig hebt over mijn pc ofzo, post dan even. Dit is me eerste forum postje ooit dus weet ik niet goed wat ik er allemaal bij moet zetten.

Alvast super bedankt!

Dikke kus

-Tchii

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Tchii en welkom op PC Helpforum,


  • Log enkel in als beheerder met alle rechten.
  • Het opruimen van je systeem kan wat tijd in beslag nemen, wees geduldig.
  • Blijf bij het topic totdat ik gemeldt heb dat je PC clean is.
  • Als je iets niet weet of verstaat, vraag het dan even aub.
  • Installeer of deinstalleer géén software of hardware terwijl we met je probleem bezig zijn.
  • Ga ondertussen niet wat "anders" proberen, dat maakt het alleen maar moeilijker voor ons.

.

Opmerking: Alle tools steeds uitvoeren als admin.

De instructies die worden gegeven, zijn enkel geldig voor jouw PC.


Stap 1:

Malware scannen en verwijderen....

Installeer MBAM 2.0 (info & download link)

Start MBAM.

Klik bovenin het scherm van Malwarebytes Anti-Malware op Scan.

Kies in het scherm voor de bedreigingsscan en klik vervolgens op de knop Scan nu.

Voor het scannen wordt er altijd eerst automatisch gecontroleerd of er updates van de virusdefinities beschikbaar zijn,

indien er een update beschikbaar is, moet je deze eerst laten installeren.

Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijg je hier een overzicht van.

Selecteer om allen in quarantaine te plaatsen.

Bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klik je op Ja.

Na herstart van de PC, indien Malwarebytes heeft gevraagd om de PC opnieuw op te starten, open Malwarebytes opnieuw.

Klik op de Historie knop bovenaan in het menu.

Klik vervolgens op de optie programmalogboeken en selecteer het Scanlogboek dat je wilt exporteren.

Dit is de laatste scan die je hebt gedaan (kan je zien aan de datum en tijd).

Selecteer deze om te bekijken.

In een nieuw venster dat zal openen zal je de resultaten van je scan zien.

Onderaan, selecteer ofwel om te exporteren als tekstbestand en geef het tekstbestand een naam, bijvoorbeeld mbamlog.

Ofwel kan je selecteren om te kopieren naar het klembord, zodat de inhoud van de log naar je klembord wordt gekopieerd en je die zo in je volgende post kan plakken.


Stap 2:

Controle op slechte toolbars...

Download AdwCleaner by Xplode naar je Bureaublad.


  • Sluit alle openstaande vensters
  • Start AdwCleaner
  • Klik op Scannen
  • Klik op Verwijderen

Alle icoontjes verdwijnen van het Bureaublad,dit is normaal

Je PC word opnieuw opgestart en er een opent een logfile (C:\ AdwCleaner\AdwCleaner[xx].txt

Post deze inhoud hier op het Forum.

Enkel de log na de "Verwijderen" optie heb ik nodig.

Vergeet niet om je "smileys" uit te schakelen.

Als je Startpagina ook gehijackt was,stel dan de zoekmachine opnieuw in.

Deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hay Emphyrio,

bedankt voor de welkom en de snelle reply!

Hopelijk heb ik het juist gedaan:

MBAM logje stap 1:

[ATTACH]37609[/ATTACH]

Malwarebytes Anti-Malware

Malwarebytes | Free Anti-Malware & Internet Security Software

Scan Date: 20/11/2014

Scan Time: 19:32:52

Logfile:

Administrator: Yes

Version: 2.00.3.1025

Malware Database: v2014.11.20.06

Rootkit Database: v2014.11.18.01

License: Trial

Malware Protection: Enabled

Malicious Website Protection: Enabled

Self-protection: Disabled

OS: Windows 8.1

CPU: x64

File System: NTFS

User: Tchii

Scan Type: Threat Scan

Result: Completed

Objects Scanned: 315028

Time Elapsed: 52 min, 33 sec

Memory: Enabled

Startup: Enabled

Filesystem: Enabled

Archives: Enabled

Rootkits: Disabled

Heuristics: Enabled

PUP: Enabled

PUM: Enabled

Processes: 0

(No malicious items detected)

Modules: 0

(No malicious items detected)

Registry Keys: 0

(No malicious items detected)

Registry Values: 0

(No malicious items detected)

Registry Data: 0

(No malicious items detected)

Folders: 0

(No malicious items detected)

Files: 0

(No malicious items detected)

Physical Sectors: 0

(No malicious items detected)

(end)

AdwCleaner logje stap 2:

[ATTACH]37610[/ATTACH]

# AdwCleaner v4.101 - Report created 20/11/2014 at 20:32:19

# Updated 09/11/2014 by Xplode

# Database : 2014-11-16.1 [Live]

# Operating System : Windows 8.1 (64 bits)

# Username : Tchii - TCHII

# Running from : C:\Users\Tchii\Desktop\adwcleaner_4.101.exe

# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{26B19FA4-E8A1-4A1B-A163-1A1E46F830DD}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16518

-\\ Mozilla Firefox v33.1.1 (x86 nl)

-\\ Comodo Dragon v

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [832 octets] - [20/11/2014 20:30:52]

AdwCleaner[s0].txt - [756 octets] - [20/11/2014 20:32:19]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt - [815 octets] ##########

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heb je prima gedaan :-)

Download of Update Ccleaner

Start CCleaner op.

  • Run Ccleaner en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Op de vraag of je een backup wil maken van het register, klik je "Ja".
  • Als er fouten gevonden worden klik je op de middelste knop: Herstel alle geselecteerde fouten en OK

.


Extra nota... Zorg ervoor dat je Security software uitschakeld is tijdens het installeren en gebruik van E-Peek.

Dit omdat deze scanners bepaalde componenten die E-Peek gebruikt, onterecht zien als geïnfecteerd en E-Peek zullen blokkeren.

Kijk hier indien je niet weet hoe je je Antivirus, Firewall en/of Antispywarescanner moet uitschakelen.

Download E-PeekSetup.exe naar je bureaublad.

Dubbelklik erop en volg de instructies.

Op het einde van de installatie, zal E-Peek opstarten.

Klik OK op het eerste scherm en vervolgens "Scan".

Post de log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat E-peek zich niet wil installeren.

Hij zegt:

End

Installation completed

E-peek has not been totally installed becaus of the following reason:

The acces to the following file is denied:

C:\Program Files (x86)\E Dev\E-Peek\Uninstal.exe

Alles staat uit zoals gevraagd, maar ik merk wel dat Comodor nog steeds in mijn background processen draait.

Kan het misschien daar aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou best kunnen (en zal wel zo zijn)

De installatie van E-Peek is niet correct verlopen.

Comodo is er voor bekend problemen te geven.

Download AppCheck naar je bureaublad.

Dubbelklik erop en post de log.

aangepast door Emphyrio
Link naar reactie
Delen op andere sites


Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

Deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.

  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken" als je zip- of rar-download hebt gebruikt.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.
    emptyclsid;
    emptyfolderscheck;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults; 
    filesrcm;  
    startupall;
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht

aangepast door Emphyrio
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bent ingelogd als gebruiker met alle rechten en je voert uit als Admin, dan zou er geen probleem mogen zijn.

Gezien de ontwikkelingen (E-Peek, AppCheck en zoek.exe functioneren niet) stel ik voor om Comodo van je pc te verwijderen.

Hoe je dat doet kan je hier lezen.

Als je alles hebt uitgevoerd, laat je AppCheck terug runnen en post je de log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...