Ga naar inhoud

Virus win32:Rootkit-gen


Aanbevolen berichten

Beste,

Bedankt. Er zijn geen echte problemen meer. Het laden van pagina's en videos gaat nu wel sneller en ik word niet naar andere pagina's rondgestuurd. Toch duurt het wel wat lang, het gebeurt in schokjes, maar ik weet niet meer zo goed hoelang het vroeger duurde dus ben ik eigenlijk wel tevreden. Kan ik mijn google instellingen ook resetten zoals met firefox herinitialiseren? Ik heb wel nog een beetje last van (denk ik) tracking cookies. Bij het bekijken van youtube filmpjes krijg ik nu reclame over maleware protection en dergelijke of kan hier niets aan gedaan worden.

Ik heb ook nog enkele vragen. Wat moet ik doen met de programma's die ik op mijn computer geïnstalleerd heb, bijvoorbeeld: Malewarebytes anti-Maleware (dit is een freetrail)? Dien ik dit programma te verwijderen? De andere programma's zal ik, denk ik, laten staan. Is het nuttig om bijvoorbeeld adwcleaner en combofix af en toe eens te laten draaien om eventuele fouten op te sporen of is dit niet goed? Is Avast een goede virusscanner of dien ik een andere te gebruiken, aan te kopen? Moet ik ook een malewarescanner installeren of doet Avast dit?

Bedankt om mijn probleem op lossen en mijn vragen te beantwoorden

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Reset je Chrome volgens deze handleiding.

Combofix is een tool dat door Gekwalificeerde Helpers wordt ingezet. Het is niet bedoelt als "scanner" voor de gewone gebruiker.

De kans dat je iets verkeerd doet is groot en dan ben je nog verder verwijderd van een oplossing.

MBAM mag je als free tool gebruiken, is tevens een goede aanvulling, mits je regelmatig update.

De gratis versie geeft géén "real time" bescherming.

Avast Free gebruik ik zelf ook en is een actieve anti-malware tool.

Malware is een verzamelnaam: Malicious Software, hetgeen zoveel betekend als Slechte Tools en omvat virus, adware,etc...

Voor een uitgebreidere uitleg kan je deze pagina eens bestuderen.


1) Je mag alle losse bestanden en tools die we hebben gebruikt verwijderen.

2) Om herbesmetting te vermijden, kan je deze tips eens nalezen:

Hoe VERMIJD ik virussen ??? en Hoe voorkom ik een nieuwe infectie?

3) Om je PC een snelle onderhoudbeurt te geven, kan je deze tips eens lezen: Computer Traag : Wat nu ?

4) Allerlei tips en hints kan je hier raadplegen.

Je mag het topic op "Opgelost" zetten. Dit doe je zo: PC Helpforum - Gratis hulp bij computer problemen - Welkom gids

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een (vrijblijvende) donatie aan PC Helpforum :)

Emphyrio :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.