Ga naar inhoud

[OPGELOST] nieuw ram plaatje werkt niet


tomy12345

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs via internet twee ramplaatjes besteld van Kingston

de KVR800D2N5/1G maar toen ik de doosjes opende stelde ik vast dat ze niet hetzelfde waren de ene was de helft minder breed dan de andere maar op de beide doosjes stond KVR800D2N5/1G :stupid: het verschil zit hem alleen in de grootte van de plaatjes de een is iets van 1.5 cm en de ander dubbel zo breed

nu is mijn vraag waarom werkt de ene wel en de andere niet? Ze passen nochtans alletwee

mijn moederbord is een asrock am2nf3-vsta

wat is het verschil? Anders verkoop ik het weer als het niet lukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die dingen tweede hands hebt gekocht, dan moet jeniet altijd geloven wat er op het doosje staat.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

- ramslot is stuk

- de geheugenmodule is stuk

- de geheugenmodule is niet compatible

- de geheugenmodule werkt niet samen met de andere

Probeer verschillende combinaties: modules apart in een slot of het andere slot en daarna beide modules en daarna eens omwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het nieuw aangekocht en het doosje was nog verzegeld en ik dacht dat het gewoon een nieuw formaat was omdat er hetzelfde op stond dus ik probeerde het in alle mogelijke opties erin te steken maar de pc start niet op zolang die ene module erin zit.

Doordat de verzendkosten zo hoog zijn naar die internetwinkel heb ik gn zin om het terug te sturen maar ik zou gewoon willen weten welke module ik dan wèl heb gekregen zodat ik het kan verkopen aan iemand die er wel iets mee is. Ik vind het ook raar dat ik geen enkele foto vind van zo'n modulen in dat formaat.

Ik ga gewoon nog even verder zoeken maar als iemand een idee heeft mag die dat altijd zeggen natuurlijk:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de breedte speelt in principe geen rol, enkel het aantal pinnetjes met de inkeping moeten hetzelfde zijn. Op de modules zelf staat er ook een ID label, zijn die gegevens ook hetzelfde?

Neem eens kontakt op met die internetwinkel, het is misschien niet nodig dat je dit terugstuurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de ene, niet werkende, module staat er 99u5431-004.A00LF met rechts onderaan nog 0434

en op de goeie staat:99u5316-004.A00LF en ook rechts onderaan 0754

stel dat het een defecte module is, kan ik dan ook contact opnemen met Kingston zelf? Want het is dus pixmania waar ik het bij kocht en ze doen nogal moeilijk als het op garantie aankomt naar 't schijnt( doosje al open betekend garantie vervallen zoek de logica:stupid:) en om het int frans uit te leggen, dat zie ik niet zo zitten:D

ik denk dat ik gewoon volgende week effe binnenspring bij die computerwinkel in de buurt om het eens te vragen. Ik had nu eens uitzonderlijk iets via internet besteld omdat ie gesloten was, daarmee

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine update

ik heb eens alle drie de modules (oude, goeie, de kleine) in mn moederbord gestoken in dual channel mode of zoiets en nu werkt hij op 3gb zonder problemen ik weet niet wat ik de vorige keren misdaan heb maar het is opgelost zou ik zeggen

in ieder geval bedankt voor de hulp en de tijd die je erin hebt gestoken meneer dikken:-) en als ik nog eens een probleem heb (we hopen van niet natuurlijk) kom ik zeker terug naar hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.