Ga naar inhoud

Windows Problemen


Aanbevolen berichten

Ik kan geen certificaten meer gebruiken voor bepaalde pagina's terwijl ik die nodig heb om in te loggen.

De webpagina blijft "laden" in plaats van dat ik kan kiezen, uit de geinstalleerde certificaten op mijn pc. 

 

Daarnaast heb ik last (gehad?) van "Vosteran.com". Grotendeels heb ik dit al handmatig verwijderd uit chrome, en malewarebytes heeft wat dingen verwijderd.

Echter in explorer kan ik de Vosteran, invoegtoepassing niet verwijderen. Daarnaast blijft het certificaten probleem bestaan. 

 

Zie logs als bijlage.

 

Voor de helpers, alvast vriendelijke bedankt.

log.txt

info.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tobetje,
 
Welkom op het vernieuwde PCH forum! :)
 
Je zei dat je een scan hebt gedaan met MBAM waarbij enkele bestanden werden verwijderd. Kan je dit logbestand eveneens toevoegen aub? Op die manier hebben we al een zicht wat er vooraf ging. Indien je moeite hebt met dit logbestand terug te vinden hoor ik het graag, dan leg ik even uit waar het precies te vinden is. Normaal gesproken kan je er via de gebruikersinterface van MBAM wel geraken.
 
Verder zie ik dat je gebruik maakt van SafeSign. Bij dit programma zit een onderdeel dat de certificaten controleert. Mogelijk loopt daar iets mis met je internetcertificaten. Mocht je het programma niet echt gebruiken zou ik je aanraden dit eens te verwijderen of opnieuw te installeren. Je kan dan opnieuw evalueren als het probleem verholpen is of niet.
 
Voer onderstaande ook even uit aub:
 
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    C:\WINDOWS\SysWOW64\Drivers\ArdDrv.sys;i
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. U kunt bestanden toevoegen via de knop "Meer Berichtopties" (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 

PS: Het notificatiesysteem staat momenteel nog niet geheel op punt. Vergeet niet rechts bovenaan je discussie op "Volg dit onderwerp" te klikken indien je een e-mailnotificatie wil ontvangen wanneer er een nieuwe reactie werd geplaatst.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako,

 

vriendelijk bedankt voor je antwoord.

Het nieuwe forum ziet er prachtig uit! :)

 

Ik heb safesign verwijderd, dit mocht nog niet baten. 

Certificaten opnieuw installeren ook niet, vreemd probleem :S

 

Voor log MBAM en zoek.exe zie bijlage.

 

Is het trouwens ook mogelijk om aan jullie een kleine bijdrage te doneren?

Ik ben altijd zeer te spreken over jullie hulp.

 

Hartelijke groet,

 

Rene

 

scan-mbam.txt

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rene,
 
Fijn te horen dat het certificaat probleem opgelost is! :) Heb je een instelling in Avast kunnen wijzigen of deze opnieuw geïnstalleerd?
 
De logjes van MBAM en Zoek.exe zien er over het algemeen vrij goed uit. Ik zou wel nog graag even verder kijken om eventuele restanten van Vosteran te verwijderen.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en start Zoek.exe 51a612a8b27e2-Zoek.png nogmaals. (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    autoclean;
    oilkkkefbalmbfppgjmgjoefbclebkce;chr
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 




Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag installeren
  • Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.
  • ZHPDiag uitvoeren
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
    • Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
    • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
    • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het 52c0016c69f81-huisje.pngicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
    • Klik daarna links onderaan op het 52c001f7eec91-vergrootglas.png icoontje "Diagnosemogelijkheden".
    • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
    • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)

 

 

 

Is het trouwens ook mogelijk om aan jullie een kleine bijdrage te doneren?

Ik ben altijd zeer te spreken over jullie hulp.

Fijn dat je tevreden bent over de verkregen hulp op PC-Helpforum en bedankt dat je een donatie wilt overwegen!

Momenteel hebben we echter nog geen handleiding beschikbaar over hoe je een bijdrage kan doneren. We hopen dit zo snel mogelijk in orde te maken.

 

Fijne zondag,

Mako

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond Rene,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en kopieer onderstaande code volledig:
 

Script ZHPFix
O23 - Service: Optimizer Pro Crash Monitor (51cdb72) . (...) - c:\Program Files (x86)\Optimizer Pro 3.11\OptProCrash.dll (.not file.)  =>PUP.OptimizerPro
[HKCR\CLSID\{33BCC8EC-0D01-4E10-AD3D-4DAF749873ED}] (Browser Application State)  =>PUP.CrossRider
[HKCR\CLSID\{ADBE6DEC-9B04-4A3D-A09C-4BB38EF1351C}] (XAML Browser Application)  =>PUP.CrossRider
[HKCR\CLSID\{E569BDE7-A8DC-47F3-893F-FD2B31B3EEFD}] (Browser Application State)  =>PUP.CrossRider
SS - | Auto 10-7-1658 0 |  (51cdb72) . (...) - c:\Program Files (x86)\Optimizer Pro 3.11\OptProCrash.dll  =>PUP.OptimizerPro
shortcutfix
emptytemp
emptyflash

ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

  • Dubbelklik de snelkoppeling 52c005670d732-ZHPFix.pngZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.



 
Tot slot zou ik een laatste scan willen doen met OTL.

Download 51a5d669693dd-icon_OTL.pngOTL naar het bureaublad.

OTL uitvoeren
  • Dubbelklik op "OTL.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer er een melding verschijnt van het gebruikersaccountbeheer klik dan op "Ja / Yes".
  • Vink bovenin OTL de optie "Scan all users" aan.
  • Klik nu op de knop "Run Scan" 511b6947e8e98-runscan.png.
  • Wanneer OTL gereed is zullen er twee log bestanden worden geopend met de naam (OTL.txt) en (Extras.txt).
  • Voeg beide bestanden nu als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Fijne avond,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

sorry voor de late reactie (ik heb het druk :P).

Donatie heb ik zonet overgemaakt. (€10,-).

Zie bijlage voor logjes, had ik reeds gemaakt op 10 december, maar

kon ze toen niet posten, omdat jullie website denk ik net geupdate werd.

 

Groet Rene

Extras.Txt

OTL.Txt

ZHPFixR1.txt

aangepast door tobetje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rene,
 
Geen enkel probleem, ik wou gewoon even polsen als je er nog was ;). Ik kan me best voorstellen dat dergelijke zaken naar de achtergrond verschuiven wanneer je het wat drukker hebt.
Heel erg bedankt voor je donatie aan PC-Helpforum! Dat appreciëren we enorm.  :adore:
 
Goed nieuws! De logjes zien er pico bello uit. Als ik alles zo nog even nalees lijkt het er op dat alle problemen intussen van de baan zijn? Mocht er toch nog iets niet voor de volle 100% draaien, vraag gerust.
 
Met onderstaande tool kan je alle gebruikte programma's voor het opschonen van je computer opnieuw verwijderen. Het programma MalwareByte's Anti-Malware zal hierdoor niet verwijderd worden.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

 

Fijne zondag,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.