Ga naar inhoud

Verborgen Bestanden


LuRoy

Aanbevolen berichten

Een volledige overzicht-lijst van verborgen bestanden in een PC systeem en natuurlijk ook van alle bestanden en mappen welke horen ze verborgen te zijn..

 

Ik ben nog nooit zoiets tegen gekomen, en vraag ik me af of zoiets ooit ergens ook getoond is ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets is er ook niet, je kan ze echter wel makkelijk zichbaar maken op je pc.

 

Druk op start, en vul het volgende in in je zoekbalk:  mapopties (engels: folder options)

Druk op het 2e tabblad

de 6e optie is 'toon verborgen mappen en bestanden'

 

Als je dit aantikt dan komen ze op hun originele plaats tevoorschijn.

De mappen zien er dan een beetje doorzichtig uit, op die manier kan je zien dat het voorheen verborgen mappen waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Hoi hoi Yannick .... Bedankt op je reactie ! :top:

 

Ach nee dat bedoel ik niet, ik weet natuurlijk ook hoe je ze zichtbaar kan krijgen ..

ALLES is in orde bij mijn systeem nu, en alles naar behoren is, MAAR ik ben gedwongen zoiets te vragen omdat die questie al jaren ( en langer nog ! ) door mijn kop rolt en maak me extreem nieuwsgierig . .

 

Ik wou alleen maar vertellen dat iedereen ( ik ook ! ) wel eens en soms op ergens bepaalde 'n systeem-mappen ( sommigen systeem mappen ! ) op eigen wens machtigingen en rechten aanpast, daarna en vervolgens ook af/ en toe komen wij tegen een bepaalde map dat wij ook niet kennen ( door die machtigingen aanpassing dus ! ), dat ze zichtbaar zijn ! ..

Als je op internet surft dan kom je tegen praatjes dat bepaalde betreffende map hoort verborgen te zijn enz..enz..

Hoe kan je weten als je nu tegen een onbekende map ergens in eigen systeem komt, hoe kan je weten of die ook verborgen hoort te zijn ?? en mocht je die per ongeluk zal wissen dan krijg je problemen en jouw systeem komt kapot of erger nog word ...

Wij kunnen toch nooit voor elke zo bestand of map op internet uitleg altijd zoeken om weten te komen hoort dat zo of niet .... toch ?

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dat nooit dat je toegang's-rechten ergens moest op je als administrator verlenen of aanpassen, zodat je makkelijker ook mee kan handelen ?

 

bijv. bij bepaalden cache-mappen of log mappen ..... of wat dan ook, zoiets als maar ooit je overkomt je moet wel handmatig doen, kan gewoon niet op andere manier ..

 

;) sommige bijv. onnodige verborgen cache bestanden of log bestanden, welke zijn niet voor systeem meer nodig en alleen maar ruimte nemen ze op systeem

je kan niet met schoonmaak programmaatjes verwijderen enz..enz..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker wel eens rechten moeten toepassen, maar dan doe ik dat enkel op het moment dat het nodig is dat ik er in moet zijn, dat ga ik niet vantevoren doen (wat ik wel opmaak uit uw bericht dat uw bedoeling is).

 

In dat geval weet ik wat er fout is en waar ik moet zijn, en of ik het uberhaupt kan verwijderen.

 

Mijn advies, verander niet zomaar de rechtenstructuur van je windowsmappen, dit kan VEEL meer problemen opleveren dan dat ze oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D Neeii ik heb nergens problemen en ook na ( als ik soms ergens nodig heb, soms zei ik ! :) ) toegang mij als administrator als ik verlenen moet .

      En natuurlijk dat ik ook net zoals jij bedoel, op het moment dat het nodig is dat ik er in moet zijn !

 

Jaa weet ik wat je bedoel met niet verwijderen, maar zoals ik zei je bent gewoon gedwongen af/ en toe bepaalden toegang's-rechten te verlenen zodat je met dit of dat verder handelen kan,

en mocht ergens iemand geen ervaring mee hebben inderdaad problemen kan mee krijgen ...

Ik weet donders goed wat mag en wat niet mag verwijderen dat noooit probleem bij mij was, maar ik wist ook nooit met zekerheid ( en ben zeker jij ook ! ) of wat hoort verborgen te zijn mocht ik toevallig tegen komen en niet kennen ...

:) Phuuh zie je nu ? 'tis zeer veel over te praten, en deze thema is zoals een bodemloze-put ;)

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S. wist je dat je met bepaalde CMD-commando handelingen, echte en juiste en compleet juiste administrator rechten in eigen PC herstellen kan zonder dat je windows herinstalleren moet ?

 

Zelf Microsoft heeft een eigen effectieve oplossing voor en dat weinig mensen weten of kennen ze ....... :( maar dat is alweer buiten hier topic-thema en liever een ander keer over zoiets..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.