Ga naar inhoud

PC valt uit en Bios werkt niet


nicovoet

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen valt mijn PC na een kwartier telkens uit.  Als ik de Aan/Uit knop ingedrukt houd werkt dit niet en de Reset Knop eveneens niet.  Ik moet telkens de aan/Uit knop van de voeding achter de computer gebruiken.

 

Wanneer ik mijn PC dan opnieuw opstart komt de melding Cannot find Bios. Press G to continue.  Als ik dan op G druk dan start windows normaal op.

 

Bios flashen met bestand dat ik gedowload heb op de website van de fabrikant lukt dit ook niet.

 

Als ik tijdens het opstarten op F2 druk om in het Bios Menu te komen dan lukt dit wel.  Moederbord is ASRock 775 VSTA

Ik gebruik Windows 8.1.  volgens de fabrikant van mijn moederbord zou het moederbord enkel geschikt zijn voor Windows Vista of lager.  Is dit nu om mij een nieuw moederbord te laten aanschaffen?

 

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nico

 

Misschien kan je systeem herstel via windows installatie schijf uitvoeren ??

en dit doe je op volgende manier :

 


  1. Schakel uw computer in, plaats de installatie-cd-rom of de installatie-dvd-rom van Windows in het schijfstation en start jouw computer opnieuw op.

  2. Druk als dat wordt gevraagd op een willekeurige toets en volg de instructies die worden weergegeven.


  3. Klik op Nu installeren op de pagina Windows installeren om de installatie te starten of klik op De computer herstellen om opties voor systeemherstel te openen.


  4. Volg de herstel instructies.

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel erg vreemd dat hij niet reageert op de reset en powerknop, ik krijg hierbij het vermoeden van een hardware (moederbord) defect.

 

De laatste zin van uw vraag, nee dit is niet om u een nieuw moederbord te laten kopen. Er is simpelweg niet getest met nieuwere versies, en er zijn daarom ook geen drivers of andere ondersteunings software voor gemaakt. Daarom staat dit er.

 

Probeer de top van LuRoy eens met een systeemherstel tot een punt voordat de problemen begonnen.

Bekijk ook de binnankant van de pc eens om te zien of deze stoffig is, of dat er bolle condensatoren te detecteren zijn

 

kapotte-condensator.jpg

Links is goed, rechts niet.

 

Ze kunnen ook al nog erger zijn zoals hieronder

1052734326.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.