Ga naar inhoud

uitvallen na het windows scherm zonder foutmelding


weekfeel

Aanbevolen berichten

1. En wat als het ledje zwak knippert?

Readout van kleine bestandjes. Je zit met een seektime van gemiddeld een 8ms op een harde schijf. Als hij kleine files zoekt kan je pc er makkelijk 10 per seconde doorsturen / uitlezen (dat is 100ms per file, is zeker geen probleem). Als je een led 10x per seconde aan en uit laat gaan, dan kan die niet eens zijn volle lichtsterkte geven alvorens die weer uit is. Dat geeft het zwak knipperen als gevolg.

2. Stof maakt wel uit, praat hier wel degelijk uit ervaring, en wat betreft HD opendoen heeft hier niets met te maken. Als de contactpunten IDE kabel en aansluiting met stof zitten krijg je ook dat tikkend geluid.

Eens je IDE kabel aangekoppeld is mag daar zoveel stof over komen als je wil, de contactpunten zelf kunnen geen stof meer op zich krijgen vanwege de opbouw van zo'n kabel. Ik heb nog pc's binnen gekregen die tijdens het verbouwen bleven aanstaan en waar zelfs steengruis en al in lag, en die hebben nooit last gehad van harddisks die weigerden door opgehoopt stof. Enkel de koelers zien daar meer vanaf & eventueel crashes vanwege te warme systemen heb je kans op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal een harde schijf uit mijn PC, laat die per ongeluk vallen, en plaats ze terug? HD werkt niet meer. Is er een mogelijkheid om de data te recupureren, met de nadruk op mogelijkheid.
en dit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

en dit?

Heeft dit iets maar dan ook iets te maken met het topic? Lijkt me niet. Als je dergelijke vragen hebt, open dan een eigen topic daarvoor.

En ja, de kans is vrij groot dat je geen dataverlies hebt. Als je je harde schijf normaal uit zet dan keren de leeskoppen terug naar de startzone, waar ze meer "speling" hebben. Harde schijven crashen vaak doordat er tijdens het werken (waarbij de kop boven de schijf zelf zit) een tik krijgen & tegen deze schijf aantikken.

Dell heeft vb zelfs FreeFall series uit in zijn laptop's, daar mag je de laptop gewoon van anderhalve meter hoog laten vallen als die uit staat, je harde schijf & ook de data gaan niet sneuvelen (de rest van je laptop wss wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon dit eens proberen

-start op van je originele windows installatie cdrom

-bij het eerste keuze menu R kiezen (herstelconsole)

-dan krijg je een soort dos scherm , kies je os (normaal 1)

-geef je admin ww op (normaal geen)

- typ dan CHKDSK /R

- indien fouten op je schijf zal hij het herstellen , bij onherstelbare fouten zal hij het zeggen :-)

succes

henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.