Ga naar inhoud

hulp nodig


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,ik ben bezig met "opensearch" op onze website te zetten dit lukt tot nu toe perfect maar ik zou ook graag sugesties toonen zoals bij google gedaan word als er in het zoekvak getypt word.. ik heb het script wel maar het werkt nietfrown.gif

het script:

 <?php
mysql_connect (localhost, 'deb***_drupal','pass' );
mysql_select_db (deb***_drupal);

$buffer.='["'.$_GET['q'].'", [';
if($_GET['q']!="") {
$result = mysql_query ('select * from search_index WHERE word "'.$_GET['q'].'%" LIMIT 0,10');
if ($row = @mysql_fetch_array($result)) {
 $buffer.='"'.$row['word'].'"';
 while($row = @mysql_fetch_array($result)) {
       $buffer.=', "'.$row['word'].'"';
 } ;
}
}
$buffer.='], "", ""]';
echo $buffer;
?>  

op de site vanwaar ik het script haal staat dit:

Het onderstaande script gaat in een veld van een tabel op zoek naar de trefwoorden waarvan het begin overeenkomt met de tot dusver ingetypte karakters in het zoekvak. De eerste tien resultaten worden in een speciaal formaat weergegeven zodat de browser deze als suggesties kan tonen.

In bovenstaand script zou je in de query TABEL en VELD moeten vervangen door de naam van de tabel en het veld waar je de suggesties in op wilt zoeken. Daarnaast moet je GEBRUIKERSNAAM, WACHTWOORD en DATABASE nog vervangen door de juiste waardes om een connectie vanuit PHP met je MySQL-database mogelijk te maken.

we hebben de juiste table maar nog werkt het niet:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.