Ga naar inhoud

[OPGELOST] Pc start niet meer op


geoffke001

Aanbevolen berichten

Hallo mijn pc doet al een tijdje raar. Plots starte hij niet meer op. Hebdat kunnen oplossen door de bios te resetten. Maardit komt wel geregeld voor. Heb al veel nagekeken. Ram uitgehaald vga kaart enzovoort. En vandaag had ik weer hetzelfde probleem maar alleen was het probleem nog groter. Ik kreeg hem dan ook niet optestart na het resetten. Maar na een halfuurtje nog eens proberen kreeg ik hem weer an de praat. Heb ala veel opgezocht erover. En er komt vaak voor dat mobo overleden is. Maar waarom krjg ik hemnog aan de praat dan? Kan me iemand helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er nog spanning op je biosbatterij'tje?

Je kan dit testen met een multimeter, of door er gewoon eens aan te proeven waar de plus en de min vlak tegen elkaar zitten. Gewoon ff tegen je tong houden & als er spanning op zit voel je een lichte tinteling, als er geen spanning meer opzit voel je niets (is perfect veilig, batterijtje heeft véél te weinig spanning om iets fouts te kunnen doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem al lang hebt zal dat het probleem niet zijn, je kan je de moeite van een biosupgrade besparen.

Ik zou inderdaad ook gokken op een defect in je moederbord. Heb je de pc als geheel gekocht? Indien ja zou ik hem zo bij de pcwinkel afzetten & je garantie claimen (AM2 is nog vrij recent, dus dat zal nog in garantie zitten lijkt me)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.