Ga naar inhoud

Externe HD niet meer bereikbaar


fanta

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben al enige dagen bezig mijn 500 GB My book USB Harde schijf aan te spreken of data eraf te krijgen. ik heb dit model:WD Support > Knowledge Base > My Book > My Book Essential Edition 2.0

Als ik de USB kabel in de PC steekt merkt hij dat er een stuk hardware wordt bijgeprikt en begint herkenningsproces tot ik het veilig verwijder icoontje krijg rechts onderin de taakbalk.

vervolgens kan ik de harde schijf niet zien in mijn computer of schijfbeheer. Wel tref ik hem aan in de device manager onder de disk drives. Hijs taat er mooi bij als WD 500AAV external USB Device. werkt volgens de eigenschappen correct. als ik bij volumes de gegevens wil laten invullen krijg ik als status onleesbaar en capaciteit 0 MB.

Ik heb al diverse data recovery proggies erop los gelaten zoals getdataback, daar wordt hij wel met de juiste grootte erkent, maar krijg de data er niet af. het is FAT32. In verleden had ik ook weleens dat hij af en toe dienst weigerde maar als ik dan de schijf opnieuw erin plugde werkte hij weer. Ik heb de exterene HD al in diverse PC's geprobeerd( XP & Vista)

iemand enige idee?

bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ervoor als progjes zoals getdataback het er niet af krijgen, dat het helaas verloren data gaat zijn.

Misschien kan je r-studio nog eens proberen (ik gebruik dat pakket altijd, geeft naar mijn ervaring net iets betere resultaten) en die de volledige schijf sector per sector laten scannen om zo zaken terug te vinden, maar dat is wel een héél tijdrovende klus (duurt voor 500 gig makkelijk een halve dag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze kapot is, is vrij moeilijk te zeggen bij een externe harde schijf (omdat je ze niet mag open maken om degelijk te kunnen diagnotiseren want dan verlies je je garantie, maar anders kan je bijna niet opsporen of er sectoren defect zijn).

Wat je kan doen is de schijf een volledige format geven in windows (dus het snelformatteren uitvinken) en hem volledig zijn tijd laten doen, en dan eens een tijdje gebruiken zonder dat er belangrijke data op staat (dus geen data enkel op die schijf zetten) en een eindje in de gaten houden of ze het wel goed doet. Als je die schijf ook gebruikt voor belangrijke data, dan zou ik niet twijfelen en deze vervangen door een ander exemplaar. 500 gig extern kost momenteel rond de 50€, dus dat is nu ook weer zoveel niet om je data voor te gaan riskeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank ik heb nog garantie :)

het scannen levert veel foutmeldingen, continue :)

Error Disk 31-12-2008 9:20:44 Read disk WD5000AAV External1.65 at position 164725248 failed after 2 attempts. Het station kan de aangevraagde sector niet vinden (27).

Dus ik heb niet veel hoop. In ieder geval bedankt voor je advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schijf is dus kapot. Je kan dat programma laten verder scannen, vaak zijn enkel de files die op die kapotte sectoren staan defect, maar kan je andere bestanden wel nog terug halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te bizar. heb de schijf gescanned, deze was 2 dagen bezig en nog niet op de helft, dus heb hem afgebroken, maar mijn harde schijf is nu wel weer zichtbaar. Ik kan mij bestanderen benaderen, enkel na het eraf halen van 1 bestand loopt de boel vast. iemand nog suggesties,ideeen wat er met me schijf is en of hij nog te redden is? of toch terug naar de winkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.