Ga naar inhoud

DRINGEND: scorebord in powerpoint


speelvogel

Aanbevolen berichten

hallo,

Voor een soort quiz deze avond zoek ik een makkelijke manier om in powerpoint een scorebord te maken. We werken met 5 ploegen dus dit moet mogelijk zijn. Er zou een punt moeten bijkomen als ik er op klik. de andere ploegen mogen dan natuurlijk geen punten krijgen maar mogen ook niet op 0 komen te staan.

Ik hoop dat iemand me nu nog kan helpen. Ik ben een beetje radeloos confused2.gif

Alvast bedankt

en beste wensen voor 2009!!

Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet in powerpoint (denk zelfs niet dat het kan in powerpoint), maar ik wil speciaal omdat het jaarwisseling is ff een uitzondering maken & het in een visual basic programma'tje proberen schrijven.

ik ga ff aan de slag, je hoort me nog wel (je moet wel een windowsbased pc hebben, linux enzo werkt allemaal niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de knop duwen verhoogt de score met eentje, op de teamnaam duwen verlaagt de score met eentje (je weet nooit dat je een fout maakt, zou dom zijn dat je die niet meer kan rechtzetten)

Gewoon unzippen en de installer draaien, is een superlicht programma. Kan zijn dat je een waarschuwing krijgt dat ik geen microsoftcertificaten heb voor dit programma, maar ik geef je m'n woord dat er geen virus in zit.

Als je nog wat kleine weizigingen zou willen gelijk aan de layout moet je het maar zeggen, dan kan ik ze mss nog aanpassen. De functionaliteit zit er in ieder geval al in. Om het mooier te maken zou ik eigenlijk de resolutie moeten hebben van het scherm of de beamer waarmee je het beeld gaat weergeven (ja ik weet dat degelijke programma's met alle reso's overweg kunnen, maar dat vraagt meer tijd dan 1 fixed resolutie te zetten)

scorebord.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super!!

Zoiets moet ik hebben!

Je mag de layout zeker aanpassen! (zie bijlage is gemaakt in ppt 2007) Zou zo zwart nemen met de nemen zoals ze er staan. De letters zou ik graag zoals een digitaal scorebord hebben (zoals een digitale klok).

kan dit?

Hoe maak je eigenlijk zoiets? Is dat moeilijk? Als je me het wat kan uitleggen kan ik het mss zelf aanpassen als ik het nog eens nodig heb.

1920x1200 is de resolutie.

Greetz en alvast bedankt

post-4976-1417703786,7482_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

letters digitaal had gekund als je me meer tijd gegeven had, nu kan ik dat niet meer voor elkaar krijgen.

Programmeren zelf is vrij basic, je hebt er vrij weinig voor nodig. Gewoon visual basic studio downloaden van microsoft, en voor de rest wat basiskennis van visual basic, maar om dat nu nog te leren is het ietsje te laat ;)

ik ga ff de layout aanpassen zoals jij het wil, maar t zullen analoge cijfertjes moeten blijven, sorry :tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent een schat!!

als je iets moet weten...

Ik heb ooit een quiz gespeeld (soort van slimste mens) waar zo een puntentelling in ppt was (was een strook onderaan dia's waar de puntentelling op gebeurde)

Dit heb ik al enkele malen gedaan op een vakantiewerking, voor onze quizavond.

Ik maakte gewoon een webpagina met verschillende frames. In het grootste frame een powerpoint met de quizvragen, en er rond 4 frames met de scores van de ploegen.

Vroeger had ik toen gewoon wat webpagina's gemaakt met een nummer van 0 tot 30 in, maar nu zou 'k het met een javascriptje doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.