Ga naar inhoud

Keuzelijst voor opzoeken in subformulier


Peter101

Aanbevolen berichten

Ik ben een volstrekte newbie in Access en kan eigenlijk alleen een beetje met de GU interface overweg. Heb dus geen verstand van sql. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een keuzelijst in een subformulier maak die de mogelijkheid geeft subrecords te selecteren die gekoppeld zijn aan het hoofdformulier. 

 

zie : https://www.dropbox.com/s/6xapp2t3bmidd9d/20150313dbSF_v1.0.mdb?dl=0

 

Het gaat om de formulieren: 1subfrmrapportage en 2subfrmrapportage  en de niet afhankelijke keuzelijst 'zoeken op datum en rapportsoort'. Deze lijst geeft nu alleen alle records in de db weer, en dus niet alleen die gekoppeld zijn aan het betreffende record in het hoofdformulier. 

 

Hoop dat mijn vraag wat duidelijk is en veel dank alvast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Peter101

Je moet begrijpen dat voor een outsider je database er vrij ingewikkeld uitziet.

Ik vermoed dat 1subfrmrapportage en 2subfrmrapportage hoofdformulieren zijn  (dat doet hun naam vermoeden) maar wat is hun hoofdformulier?

 

Kan je een kopie van deze database maken en alles wat niet relevant is aan je vraag verwijderen?

 

Je relaties kan ik in het geheel niet volgen. De belangrijkste tabel lijkt me tblmatches maar wat doet deze tabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

 

Ik begrijp inderdaad dat het op deze manier volstrekt onoverzichtelijk is. Ik heb alle niet relevante onderdelen verwijderd en dummie records toegevoegd. 1subfrmrapportage is het subformulier van 1frmjongere. 

 

Het opzoeklijstje van 1subfrmrapportage geeft nu alle records weer, maar moet filteren op een record uit het hoofdformulier 1frmjongere

 

Hoop dat het zo duidelijk is. 

 

Met vr. groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh, begrijp ik het goed dat je gewoon een gegevens formulier aanmaakt en die gebruik als overzicht. Dat is slim, daar was ik nooit opgekomen. Dat heb je me ook al eerder uit willen leggen geloof ik. Heb even de griep maar ga er deze week mee aan de slag. Kom erop terug. 

 

Namens de vrijwilligersclub alvast veel dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.