Ga naar inhoud

Een grote Wit en Zwart blok op mijn laptopscherm


rashidi

Aanbevolen berichten

Iedereen Gelukkig Nieuwjaar gewenst.

Ik heb op mijn beeldscherm van mijn laptop een dik wit blok en een dik zwart blok. ongeveer aan de rechterkant van mijn scherm. ik zal even uitleggen wat er gebeurde.

ongeveer 1 uur 's ochtends heb ik mijn computer aan laten staan om een groot bestand te downloaden toen ik weer terug kwam een paar uur later. vond ik mijn beeldscherm dus zo. ik had mijn scherm dicht geklapt dus het stond naar mijn weten niet aan. ik heb daarna mijn laptop geprobeerd om het op een ander beeldscherm aan te sluiten dat doet hij verder goed ik zie dus geen rare blokken.dus ik ben bang dat het aan het scherm van mijn laptop ligt. of zou het misschien aan de videokaart kunnen liggen

ik heb een Sony Viao VGN-AR11B

Alvast bedankt,

Rashidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een printscreen nemen om te kijken of het aan je pc zelf of aan je scherm ligt? Als die blok er op je printscreen ook staat, dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de videokaart (bijhorende drivers kan eigenlijk niet aangezien je aangeeft dat je niets gedaan hebt). Als het enkel op jouw scherm zo blijkt te zijn & die blokken blijven daar continu op, dan is je scherm defect gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het komt... elektronica.

Die dingen gaan defect zonder dat daar een aanwijsbare reden voor moet zijn...

Sowieso is het echter niet ideaal voor een laptop om te staan werken terwijl hij gesloten is (volgens mij staat dat ook in het boekje), puur omdat hij de hitte dan minder goed kwijt kan langs bovenaan. Er wordt namelijk op gerekend dat de laptop langs de bovenzijde toch ook redelijk wat warmte kwijt raakt, als dat scherm de boel blokkeert gaat dat minder goed & krijgt dat scherm een stuk warmer dan waarvoor het bedoeld was. Het kan zijn dat dit de oorzaak is, het kan evengoed zijn dat het stomweg toevali sdat het toevallig dan defect ging.

Er iets aan doen is vrij moeilijk. Als hij nog in garantie zit kan je het scherm gewoon laten vervangen want dit zou niet mogen, als het niet meer in garantie zit zal dit een vrij serieuze kost (richting 250-300€) gaan worden om te laten herstellen. Dit moet je een beetje afwegen of je dat de moeite vindt voor je toestel, en of je eventueel meer betaalt en direct een nieuwer toestel koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee heel erg bedankt ik heb de laptop al ongeveer 5 jaar dus het moest er meschien ooit eens van komen ik denk dat ik maar een nieuwer moet kopen. Weet je meschien wat langer meegaat een gewonen Home computer of een Laptop en betrouwbare merken wat ik heb ook een dell en die heb ik al zo'n 6 a 7 jaar dus daar ben ik erg tevreden mee.

Nogmaals heel erg bedankt Masters xD

Rashidi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dell is betrouwbaar inderdaad.

Als je moet kiezen tussen een Vaste of een Laptop naargelang de leeftijd die je ermee gaat halen zou ik ongetwijfeld voor de vaste pc kiezen. Een laptop zit je sowieso met de batterij die na een jaar of 4 meestal zijn pluimen laat hangen en bijna aan vervanging toe is, als er een onderdeeltje defect gaat is het gewoon te duur om te gaan herstellen...

Stel nu dat jij dit met je desktop tegenkwam, dan zet je een ander scherm en het probleem is opgelost. Je computer is daarvoor niet kapot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.