Ga naar inhoud

geluid van onzichtbaar filmpje ?


Aanbevolen berichten

Hallo , het probleem doet zich nog voor;

Ik was vanavond snel genoeg om taakbeheer te openen.

Daar zag ik dat internet exporer actief stond (niet zichtbaar voor mij als gebruiker) en om de 10 seconden ongeveer switchte tussen diverse sites : oa; walmart.com, uncrate.com en nog enkele (alles binnen dezelfde sessie) maar ik was niet snel genoeg om ze te noteren.

 

Bijgaand de logfiles vanuit Farbar.

Addition.txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Whoopy,
 
Bedankt voor de omschrijving, dat geeft me een beter beeld van wat er mogelijk gaande is op je computer. Uit de omschrijving, en de websites die je opnoemt lijkt dit inderdaad sterk naar de adware kant te gaan.

Op zich geen schande dat je zaken als AdwCleaner, JRT en andere intussen al hebt laten lopen (of zelfs aangekocht), al had ik in mijn openingsbericht expliciet gevraagd dat liever niet te doen...
Nu goed, ik ga ervan uit dat alle tools correct werden uitgevoerd. Mochten er verwijderingen hebben plaatsgevonden waarvan ik de log files wens te zien zal ik daar om vragen.

ik heb ondertussen
adwcleaner
jrt.exe
en hitmanpro laten lopen.
Ik hitmanpro ook aangeschaft omdat mijn proeflicentie verlopen was.

 

  • Ga niet zelf aan de slag met tooltjes en oplossingen die je elders op het internet gelezen hebt. Deze kunnen aanpassingen aanbrengen waar ik geen zicht op heb of permanente schade aanrichten. Voorstellen staat natuurlijk altijd vrij.

 
Verder met de behandeling dan. :)

Download MBRCheck.exe naar het bureaublad.

MBRCheck.exe uitvoeren

  • Dubbelklik op MBRCheck.exe om het programma te openen.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Er zal nu een commandprompt venster geopend worden en een controle van de MBR uitvoeren.
  • Type in dit venster N en druk vervolgens op Enter
  • Een kladblokbestand genaamd MBRCheck_mm.dd.yy_hh.mm.ss zal op je bureaublad worden opgeslagen.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 





Gezien je AdwCleaner, JRT en andere hebt uitgevoerd na het uitvoeren van FRST beschik ik niet meer over de laatste informatie en kan ik hierop niet verder bouwen. Kan je dus nog even FRST opnieuw uitvoeren en me een actueel logje bezorgen aub?

Succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Whoopy,
 
Dat is geen probleem hoor, je hebt er waarschijnlijk meer goed dan kwaad aan gedaan. ;) De reden waarom ik vroeg zo'n zaken niet te doen is omdat ik dan het overzicht verlies van wat er allemaal gebeurt op de computer. 
 
Je JAVA software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.




Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Whoopy,

 

Het lijkt er op dat je het verkeerde logje hebt bijgevoegd... Kan je nog even het Fixlog.txt bestand bijvoegen aub?

 

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.