Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op


kenami

Aanbevolen berichten

Beste helpers.

 Mijn kleindochters laptop start niet meer op, gewoon ge reactie zwart scherm.

 Nu heb ik die hd  waarop windows vista staat via een adapter aan mijn PC via de usb poort aangesloten.

 Via beheer zie ik de schijf staan. Maar ik  als ik die schijf wil openen word de toegang geweigerd.

Via EASEUS Partition Master 9.1.1  kan ik de bestanden zien.

 Hoe kan ik die schijf terug openen en herstellen. 

  Dank bij voorbaat. kenami

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het probleem aan de harde schijf te wijten is zal nog moeten uitgezocht worden. Meer voor de hand liggende oorzaken van een dergelijk fenomeen is een kapotte videokaart (chip) of een kapot scherm (backlight).

Heb je al eens een extern scherm aan die laptop gekoppeld?

Hoor je iets draaien of biepen als je de pc start? Welke ledjes branden dan?

 


 Nu heb ik die hd  waarop windows vista staat via een adapter aan mijn PC via de usb poort aangesloten.

 Via beheer zie ik de schijf staan. Maar ik  als ik die schijf wil openen word de toegang geweigerd.

Plaats eens een screenshot van het venstertje met die weigering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske.

 De HD heb ik kunnen reparen  via Glary Utilities 5.

 Bij het opstarten gaat de harde schijf 1 - 2 min. draaien, de CD rom drive  draait ook dat is ook alles. Via een extern scherm krijg ik ook geen beeld. Er is maar 1 lampje dat brand  namelijk de start knop. De batterij laait ook op.

 Is die laptop nog te redden ?

 Groetjes Kenami

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je nog geen backup van je data hebt maak die dan nu door de harde schijf aan een andere computer te koppelen.

Kijk dan ook eens via EaseUS Partition Manager of de recover partitie nog aanwezig is op die schijf.

Zo ja, plaats de schijf terug in de laptop en probeer een recovery uit te voeren. Dat is een terugkeer naar fabrieksinstelling, zie handleiding van de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.