Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Masters
Ook ik ben totaal niet akkoord met de manier van werken van het onderwijssysteem in belgië, voor sommige toepassingen kan je gewoon niet anders dan windows te draaien, echt hatelijk! :twisted:

voor sommige zaken moet je nu eenmaal een windows pc gebruiken, gewoon omdat er geen alternatieve software beschikbaar is die ook maar in de buurt komt van de Mac / Linux alternatieven...

Denk maar aan technisch 3D, daarbij horende simulatietools, aansturing voor vrij veel toestellen waar geen andere software dan windows software voor beschikbaar is...

Ik heb zelf nog een MacBook (zal wel pro geweest zijn vermoed ik) gehad (is al enige tijd terug) en moet zeggen dat ik die nooit veel gebruikt heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

De laatste opmerking is nu een jaar oud :D

Als antwoord kan ik alleen maar duidelijk zeggen nu een jaar verder.. ONZIN..

ik heb 3D toepassingen en nog veel zwaardere toepassingen, onder windows, in een eigen venstertje lopen dankzij parrallels, VM ware, en zo nog veel meer virtuele software die native draait.. en zelfs langs elkaar.. Euuh, meerdere virtuele omgevingen langs elkaar?? JA..

Ze hebben al lang een wedstrijd lopen waar elk systeem tegelijkertijd draait..

Pin me er niet op vast, maar ik geloof 54 systemen tegelijkertijd nu.. verzin maar iets, het werkt.. de ultime test-machine..

De criteria zijn, een film af te draaien binnen het systeem en alles op 1 scherm.

Met een tekortkoming, tja.... :D de mac blijft de baas, dus elk systeem is te beinvloeden in de virtuele omgeving vanuit de mac..

Zoek maar eens op google..

Met andere woorden, elk systeem draait native op een mac..

GEEEN uitzondering..

Zelfs Vista draait alleen echt uitzonderlijk goed op een mac.. :D

Natuurlijk niet vreemd, omdat een mac alleen maar bepaalde vastgezette hardware-componenten bevat.. en deze tijdens de installatie als enigste als driver geinstalleerd worden.

Greetzzz

sees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op een mac virtueel een windows gaat draaien kan je natuurlijk net zo goed een windows kopen ;).

Verder zal je geen ondersteuning krijgen van vb Autodesk als je met een probleem zit; het eerste wat ze vragen is of je drivers van je videokaart in orde zijn, en als je al geen grafische kaart hebt voor tekenwerk (dus een quadro of een fireGL) valt je ondersteuning van hun kant al weg... Met een mac kan je dus nooit ondersteuning krijgen zelfs.

Het werkt dus wel, maar met een enorme omweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eerlijk gezegd, heb je geen windows nodig, maar sommige mensen hebben een beetje ontwenningsverschijnselen.. :D

Ik wil alleen maar zeggen dat het zonder problemen draait.. (Nou ja, de standaard problemen blijf je houden) :D

Je kunt via bootcamp natuurlijk ook Native Windows draaien, met alle ondersteuning..

greetz

sees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

ik las vandaag een simpele uitleg over het verschil.. Mac.. of Windows.. / Linux PC..

Iemand met een Windows-PC wordt verplicht om het zelf uit te zoeken.. dus het escuus om het het goed te doen met cryptische omschrijvingen en alle hardware aantepassen.. is zelf te doen..

Dus een probleem.. los het zelf op en je leert er weer iets van.. ..lol

Dit is dus bedoeld voor mensen die dit willen.. :) er bestaan ook mensen die hier niet op zitten te wachten.. de meeste niet... :)

Ook de software is altijd zelf uitzoeken.. ieder programma andere instellingen.. en relatie tot het systeem.. en de meest onbegrijpelijke relatie's tot een open betekenis terug brengen.. *dit is een bug* als het niet werkt.. een van de 260.000.. is een stom en in zichzelfgericht anti-oplossing.

Mac is simpel, dit niet te doen.. en dat maakt een mac weer moeilijk.. je snapt niet dat het zo simpel kan, als je het anders gewend bent..

Je moet het verschil zien.. :) letterlijk..

Ik werk op mijn mac in het oog van mijn PC collega's, staat er in een tijdschrift-artikel, dat is genoeg.. iedere collega heeft nu thuis een mac staan.. en baalt iedere dag weer om mij als enigste, op het boekhouders-kantoor alles georganiseerd op mijn eigen manier te zien werken.... enz enz..

Ik zeg dit nu openlijk, en er is echt geen argument meer voor een normale gebruiker van een computer om een discussie aan te spannen..

Ik ben er altijd bedachtzaam mee omgegaan.. omdat er meestal geen simpele oplossingen waren voor een mac in een windows wereld..

Die waren er eigenlijk nu al niet meer, maar met eindelijk de aankondiging van microsoft, zal iedereen die *afwijkt* zich aan de gestandaardiseerde normen dienen aantepassen op het internet met zijn site.. en dat bied eindelijk alle browsers een open omgeving.. en kunnen eindelijk de ontwikkelingen, zoals er al vele zijn en geen kans kregen, maar altijd gehinderd werden door IE 7 en..... 6.. nu hun doorgang vinden..

Nu dat microsoft openlijk heeft toegezegd dat IE 8 zich houd aan de afgesproken www standaarden en er geen eigen windows implementatie's meer zal toepassen en ook niet meer downward compateble zal implementeren.. is de wereld open..

En waarschijnlijk zal dit ook de teloorgang van microsoft veroorzaken.. daar waar de naam het al zegt.. dus micro worden..

Iedere site zal zich moeten aanpassen, aan de standaard.. eindelijk..

Leve unix.. en de open toepassingen.. geen geld-wolven meer.. maar betaalbaar open toepassingen moeten maken voor iedereen..

En dan alleen onder en met een mac gecontroleerd.. en zonder cryptische vermeldingen.. zonder probleem draaien..

Linux is er dan voor de zelf-man die het goedkoop wil doen.. voor diegene die het zelf in de hand wil houden..

Zover ik het heb begrepen.. windows 7 is wat het is.. een 7.. alle XP- toepassingen draaien nog.. dus ook alle oude virussen.. zelfs die van 98.. :) die herkend werden onder vista en niet meer onder 7 want de anti-virus programma's, trojan, adware.. ach verzin maar iets.. tja.. bestaan simpelweg nog niet.

Hoe maak je een systeem veilig.. natuurlijk, met nog meer handleidingen onder 7.. en in de referentie.. het zijn maar bug's :) maar in 7 zijn dat er al 260.000, die toegestaan er al inzitten.. is wel veel.. of het moet gratis zijn.. je koopt toch geen problemen.. die tijd is voorbij.. niemand trapt er meer in.. (hoop ik, :D )

Daarom test het uit, via al de gratis downloads, die overal gehackt staan.. en ondervind dezelfde kromme dingen net als onder vista.. maar dan iets beter verstopt..

Als je iets verkoopt moet het werken.. of op z'n minst te gebruiken zijn, zonder problemen.. anders moet het gewoon gratis zijn..

Ik wacht al 7 jaar, ondanks alle claims.. en hoe gemakkelijk het wel niet is om een virus voor de mac te maken.. op een reeele bedreiging..

Alleen op een mac herken je hem zelf al.. vreemd he.. dat je dat op een mac.. dat zelf al doet.. zonder het zelf te moeten doen.. :)

Met gewoon een beetje commen sence.. je geeft je pinpas toch ook niet met je pin af.. :)

ikke liever een 10.. osX.. is al moeilijk zat voor de meesten.. maar wel open.. dankzij al die linux en bewezen unix progjes en hulpprogramma's.. en daarom ook meer toegepast op huiselijk gebruik, met een oneindig veel meer, gratis goed werkende toepassingen.. meer dan op windows..

maar dan wel voor iedereen nu.. en dat het wel werkt zoals je het jezelf voorstelt..

en overal te halen..

Windows is speelgoed, wat je koopt op een kermis, alleen gemaakt en toegangkelijk voor de exploitanten..

Unix is plezier, naar eigen inzicht.. alleen hoef je het dan niet zelf meer te doen, zeker met een mac..

Een PC koop je dan alleen nog maar, om er linux goedkoop en goed op te draaien..

Daag windows.. eindelijk.. en het gaat gebeuren..

De wet van de evolutie.. niet de beste overleeft.. maar de meeste, in kudde vorming.. :) de dinosauressen zijn ook uitgestorven, dankzij hun eigen toedoen..

afwijken of niet helemaal goed, is uiteindelijk opgegeten worden.. als ze niet beschermd worden..

Zal ook met apple gebeuren.. als ze weer de arrogantie opbouwen.. zonder uit te leggen waarom ze bepaalde dingen doen... maw.. nu beginnen ze al te verzaken.. en dat zal ze weer in het verdom hoekje duwen.. en ze weer uiteindelijk hun bestaansrecht geven..

De ontwikkeling een stuwkracht te geven heeft windows zeker gedaan, op de kosten en de inventieve gedachten van anderen, net als de rest..

Geen uitzondering..

Maar de strategie is de juiste gebleken, dus laten we allemaal daarin doorgaan en het "ikke weet een .dll probleempje optelossen....". gewoon vergeten.

Want voor iedere nieuwe ontwikkeling, staat apple of google nu voor 70% garrant..

Microsoft.. eeuh.. kraakt het weer af, met een, haalt toch niets uit met een lamme responce op een.. van een.. met een.. kale meneer zonder fantasie....

Logge kromme situatie die snel en definitief een einde moet hebben.. geef de tijd wat de tijd nodig heeft.. en dat is zeker geen corporate toegepaste software waar je ook nog een spel mee kunt spelen..

Euuh.. spel.. hoeveel mensen spelen de laatste spellen goed op hun hun PC die een jaar oud is.. ik denk geen ene, echt niemand..

Dus als hier iemand praat over de laatste games.. praat hij meteen over zijn aangepaste zelf gebouwde getweakte computer van 3 maanden oud..

Euuh.. dus over 0.001% van het algemene computer gebruik..

Iedere huis en tuin gebruiker van een computer, naar mijn ervaring, zit hier niet op te kijken..

Als hij iets doet, moet het gewoon werken.. altijd.. snel en zonder morren.. dat doet bv een mac.. altijd..

Maar eindelijk, de wildgroei aan niet werkende en buggy programma's voor de meeste gebruikers, een *hald* toe te roepen.. het word gewoon tijd dat iedereen zijn ogen zonder afscherming, eens een andere richting laat uitkijken..

Maar dan de goede.. adviseer eens op de site.. aan iedereen die problemen heeft, om eens een variant linux te installeren..

Maar laat dan ook zien hoe.. en er zullen zowiezo schellen vallen bij heeel veel mensen.. opeens doet die oude computer weer alles supersnel.. en zonder morren.. en echt niet zo moeilijk..

EN.. eeuh... reactie gewenst.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.