Ga naar inhoud

[OPGELOST] Word, Excel en adobe PDF- iconen kregen standaart windows icoon


thibill

Aanbevolen berichten

hoi,

na een installatieprobleempje van paint.net werd er blijkbaar een .dll file gewijzigd of gewist (veranderd) waardoor ik nu nergens meer de traditionele office2003 icoontjes heb, maar eerder die lelijke standaart icoon verkrijg op het bureaublad en in explorer. Dit geldt ook voor Adobe PDF-files.

Heb al XP-tweak uitgeprobeerd (icon restore), maar geeft geen resultaat

Heb die fameuse iconcache.db bij alle gebruikers gewist, ook geen resultaat

Heb een registery check en clean uitgevoerd, zonder enig resultaat

graag raad aub :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je ze niet veranderen door op icoon rechtermuisklik dan eigenschappen

dan het tapblad aanpassen

en dan op andere pictogram

Deze mogelijkheid heb je inderdaad als het om een programmaicoontje gaat op je desktop. Maar als het om een file-icoontje gaat (vb probleempje.doc) dan kan je alleen maar het programma selecteren waarmee je de file wil openen (verwonderlijk staat hierbij het word icoon zoals het hoort), maar kan je de file-icoon zelf niet wijzigen. En dit betreft alle M$office-files en, eigenaardig genoeg, de pdf-files.

Alvast bedankt voor de hint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Change Icons for a File Type - WorldStart Computer Tips and Computer Help

kan je even kijken of het daarmee lukt? ik kan het niet voor je uittesten want ik heb nu geen XP pc bij de hand...

Mega bedankt en een dikke kus (bweeerk) ;-)

Ik heb dit voorstel gevolgd en heb dus voor iedere extentie (doc, rtf, xls, ppt, pps, one,...) opnieuw de icon aangepast dmv selectie in het exe-bestand (word, excel, powerpoint, onenote,...) en alles is weer zoals voorheen (hoop ik toch).

Ter info: bij selectie van advanced -> change icon, wist XP me te vertellen dat hij het desbetreffende bestand c:\WINDOWS\INSTALLER\{901......}\wordicon.exe niet kon vinden, waardoor hij dan automatisch de standaartselectie van iconen voorschotelt. Dat was dan ook de icoon die ik voor al die files voorheen verkreeg. Het volstond om onder PROGRAM FILES\Microsoft Office\Office 11\ het desbetreffende programma te selecteren en daaruit dan het gewenste icoontje...valideren...en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.