Ga naar inhoud

[OPGELOST] externe harde schijf targa of LaCie


tommelein

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben van plan om een externe harde schijf te kopen voor mijn schoolwerk en andere documenten op te zetten. Deze zou toch enkele uren per dag onafgebroken draaien. Nu twijfel ik tussen 2 harde schijven;

Ofwel een van Targa (lidl) 400GB prijs 60 € (afgeprijs van 99.99€) met overhittingsbeveiliging door ultracool 75mm geruisloze ventilator

Hoogwaardige roestvrij stalen behuizing

7.200t/m

Usb 2.0

Inclusief voeding, voet, usb kabel

Met netwerkaansluiting

Met 2 jaar garantie ik denk dat er een aan/uit knop is

OFWEL een uit Makro aanbieding tot 27/01/09 folder non food pagina 9

LaCie 500 GB 3.5 inch 7200 rpm 2 jaar garantie usb 2.0

Prijs 66€ komt van 99€ in aluminium behuizing

Wie weet welke er de beste is veel dagelijks gebruik gedurende minstens 3 uur aan een stuk.

Of zijn er elders betere/ goedkopere in de buurt west/ oost-vlaanderen

Ik zoek een externe harde schijf van minstens 320 Gb aan een lage prijs maar een goede kwaliteit

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Western Digital MyBook Essential Edition 2.0 500GB | FORCOM webshop

een beetje duurder, goede kwalitatieve schijf en nog wat groter ook.

Sowieso zijn beide "afprijzingen" dikke zever, voor 100€ is de standaard (van externe harddisk) nu 1000 gig als je een beetje uitkijkt. De prijzen die zij vragen zijn duidelijk (zie bovenstaande) gewoon marktconform, en die afprijzing staat er enkel bij om het interessant te laten lijkn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Western Digital MyBook Essential Edition 2.0 500GB | FORCOM webshop

een beetje duurder, goede kwalitatieve schijf en nog wat groter ook.

Sowieso zijn beide "afprijzingen" dikke zever, voor 100€ is de standaard (van externe harddisk) nu 1000 gig als je een beetje uitkijkt. De prijzen die zij vragen zijn duidelijk (zie bovenstaande) gewoon marktconform, en die afprijzing staat er enkel bij om het interessant te laten lijkn

die van de lidl is uit de solden -39% ( laatste stuks)

en die van makro is gwn afgeprijsd

die western digital is die met ventilatie?

hoe lang zou die schijf meegaan bij normaal gebruik

dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

solden of niet, wat ze vragen zijn marktcomforme prijzen hoor, je moet niet denken dat dat "buitekansjes" zijn ;). Dergelijke schijven kan ik continu tegen die prijzen aankopen.

Die WD is dacht ik met ventilatie, maar op zich maakt dat niet eens veel uit, zo'n hd produceert vrij weinig warmte.

Bij normaal gebruik (dus altijd op een stabiele ondergrond zetten, nooit schokken of laten vallen....) mag je rekenen op een levensduur van toch een jaar of 5 probleemloos. Ik heb mijn eerste externe hd ook al een paar jaar, en die functioneert nog steeds. 1x laten vallen is echter genoeg om ze te slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.