Ga naar inhoud

[OPGELOST] PC verkopen


dj_ke

Aanbevolen berichten

in principe mag je zelfs de licentiesticker er niet afhalen en op een andere pc hangen als het om een OEM licentie gaat. Die is namelijk bedoeld voor installatie op 1 PC, en moet daar in principe ook op blijven staan. Je mag dan enkel kleinere upgrades doen op dat systeem, of defecte onderdelen vervangen, maar die licentie mag je in principe niet overbrengen naar een nieuwe computer.

Wil je dit toch doen moet je ipv een OEM licentie een retail kopen (maar die is vaak zodanig veel duurder dat je beter een OEM koopt per pc die je koopt, aangezien je vaak 3 OEM's kan kopen voor 1 Retail). Komt nog bij dat als sticker & cd erbij zijn, dat je dan dat OS ook als "waarde" kan verkopen, zonder die sticker & cd is het eigenlijk illegale software die erop staat & kan je ze evengoed eraf gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Masters voor de informatie. Het gaat inderdaad om een OEM licentie.

Dan heb ik nog even 1 vraagje.

Ik wil de PC eventueel gebruiksklaar maken bij verkoop, maar welke naam meot ik dan invullen bij het registreren van de windows?? Moet ik mijn naam invullen (die ik altijd gebruikte voor deze pc) of kan ik dan de naam van de koper invullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.