Ga naar inhoud

Videobanden VHS naar pc


Rinus

Aanbevolen berichten

Graag wil ik weten hoe het te doen is om mijn videobanden

van de videorecorder op de pc te krijgen en dan op een dvd branden.

Ik heb er al veel over gelezen maar een schema of een goed advies

heb ik nog niet gezien.

wel heb ik gelezen over Pinnacle Video Transfer die zou het wel

direkt moeten kunnen overzetten.

Graag uw advies.

Grt. Rinus uit Borssele

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al met 1 dergelijk product wat ervaring (ALTERNATE - HARDWARE - TV- & Videokaarten - Videobewerking - AVerMedia AVerDVD EZMaker Gold)

Gewoon in je usbpoort steken, de drivers installeren, je videospeler hierop aansluiten (moet je wel zorgen dat je eentje hebt die compatibel is) en je krijgt je VHS Band in mpeg formaat op je pc. Met een pakket zoals Nero kan je dat dan makkelijk naar DVD wegbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rinus, Ik ben daar reeds een tweetal jaar mee bezig. Het vergt wel wat arbeid om van vhs naar dvd te gaan. Als je van je vhs recorder rechtstreeks naar je pc wil gaan heb je een programma nodig vb: pinnacle en ook een tussenstukje nodig om te converteren. Let wel goed op de maximum resolutie die dit apparaatje geeft want het is een groot verschil in beeldkwaliteit. Als je film op je pc staat kan je met pinnacle dan je filmbeelden bewerken en bv de slechte stukken eruithalen. Als de film dan gemaakt is kan je hem branden. Dit is de eenvoudigste en rapste methode. Ik zal je nu vertellen hoe ik het doe om de hoogste en beste kwaliteit te verkrijgen.

Indien je de mogelijkheid hebt om aan een combinatie van videorecorder en dvd schrijver te geraken, dan zet je gewoon je banden om van vhs naar dvd zonder kwaliteitsverlies. Het gebrande schijfje kun je dan via pinnacle zonder problemen importeren op je pc. Dan kun je met dit programma alle kanten uit om je beelden te bewerken. (ik ga je het programma niet volledig uitleggen maar pinnacle is in het nederlands en is zeer gemakkelijk in gebruik). Als al je beelden geknipt en bewerkt zijn in verschillende filmpjes en opgeslagen zijn op je pc dan kan je een pracht dvd branden met nero. Alle knopjes en toeters en belletjes heeft dit programma om een dvd-video te maken (pinnacle heeft dit niet aan boord.) Je ziet dat het veel werk en tijd vergt maar het resultaat is schitterend. Op het einde van de rit zit je in principe met 2 geschreven dvd's. Doch de prijs van 2 schijfjes kan niet op tegen het resultaat en de beeldkwaliteit. Dit laatste is wel het belangrijkste want tenslotte is het toch om te bewaren voor later. Hopelijk ben je wat wijzer geworden en indien nodig verstrek ik je wel meer informatie. groetjes en veel plezier aan je beeldbewerking. Postman Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor dit mooie bericht, daar ga ik zeker mee aan de slag

want ik heb tijd genoeg en dit is ook één van mijn hobby's.

Ik ben ik het bezit van een dvd recorder met een harde schijf dus ruimte

genoeg alleen om alles goed aan te sluiten zonder nare gevolgen daar ben ik

altijd een beetje bang voor, dus wil ik ook altijd weten of het goed is wat ik doe

maar proberen doe ik het wel.

dus als ik het goed begrijp kan ik mijn video gelijk aansluiten op mijn dvd recorder

en dan alles op de harde schijf zetten en later op dvd's en op de pc.

Ik heb wel een stukje op de pc staan als proef maar daar heb ik geen geluid

meer bij als ik het daarna bekijk dus dat werkt niet goed

maar ik ga het nu anders proberen en zal wel zien wat ik nog meer nodig heb.

Grt. Rinus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hallo rinus,

misschien een beetje laat deze reactie maar ik ben nog niet zo lang lid.

ikzelf heb een kastje gekocht die je tussen de dvd speler en de videorecorder zet.

koste me 50 euries maar dan kan ik de videoband rechtstreeks naar de dvd recorder afspelen en opnemen en als de banden beveiligd zijn met een code dan word deze ook hiermee omzijld zodat je dus alle banden beveiligd of niet kan branden op een dvd en je pc blijft vrij om b.v. op deze site te surfen.

weet ff niet meer de naam van het kastje maar weet nog wel dat ik het via google heb gevonden bij een bedrijf in groningen.

heb het kastje al een jaar of 4 geleden gekocht dus vandaar maar werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedank voor het meedenken.

Ik heb na lang zoeken wat ik wilde een Pinnacle Studio Movie Box gekocht

wat ik nu aan het uitproberen ben want dat is nog al wat voor ik dat weet

hoe dat allemaal werkt maar ik heb nu al wat op de pc en op een dvd dus

ik zal er wel komen, de winter is nog lang en heb alle tijd.

Grt. Rinus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.