Ga naar inhoud

"Opgeblazen" computer


Gil0202

Aanbevolen berichten

Mijn zwager wilde zijn computer aan doen en hoorde een soort van doffe klap en de stoppen sloegen door. Nou dacht hij dat het een gevalletje van kapotte voeding was, nieuwe gekocht maar helaas. Computer ging met nieuwe voeding niet aan.
Wat zou het nou nog meer kunnen zijn waardoor hij niet meer reageert op het drukken op de aan knop?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil0202,

 

Het kan zijn dat zijn moederbord er ook aan is dankzij de "klap" de het kan zijn zelfs dat niks meer werkt door de stroompiek, harde schijf kan beschadigd zijn, optische drives enz enz. maar zeer waarschijnlijk is het moederbord defect. Hij kan bijvoorbeeld eerst zn harde schijf nog even testen met een andere pc, en andere onderdelen.

In ieder geval wees voorzichtig met het assembleren.

 

Mvg,

 

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil0202,

 

Het kan zijn dat zijn moederbord er ook aan is dankzij de "klap" de het kan zijn zelfs dat niks meer werkt door de stroompiek, harde schijf kan beschadigd zijn, optische drives enz enz. maar zeer waarschijnlijk is het moederbord defect. Hij kan bijvoorbeeld eerst zn harde schijf nog even testen met een andere pc, en andere onderdelen.

 

Mvg,

 

Sento_

 

Hallo Sento,

 

Dus als ik zijn harddisks en SSD waar O.S. op staat thuis even test en ik kan ze gewoon benaderen dan is het volgens u het moederbord?

Met vriendelijke groet,

Gilbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil0202,

 

Inderdaad, dat is wat ik denk, alles staat natuurlijk in verbinding met het moederbord, en als de harde schijf gewoon wel werkt is het moederbord dus kapot.

 

Mvg,

 

Sento_

 

 

Hallo Sento,

 

Ik ga het proberen en laat het nog wel weten wat de uitkomst is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gilbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gilbert,

 

Dat is goed, ik hoor het nog wel van je!

 

Mvg,

 

Sento_

 

Hallo Sento,

Mijn zus heeft de computer maar weggebracht en daar hebben zij hem aan de praat gekregen en ik was natuurlijk benieuwd wat het was en heb het gevraagd aan degene die hem heeft gemaakt. 

Het antwoord:

 

Goeiendag,

 

Je heb tegenwoordig op zo een zwarte voeding met losse bekabeling 2 brillen nodig om e.e.a. correct aan te sluiten.

Een gedeelte van de ATX voedings kabel zat niet in het voedings blok aangesloten. Hier kwamen we ook pas wat later achter ivm de handige zwarte connectoren op de zwarte voeding.

En daarna de bios gecorrigeerd met juiste opstart settings zodat het systeem weer in windows inlogte.

Ik hoop dat u hier iets mee kan.

 

Met vriendelijke groet,

Barry Laros.

 

Ik vond het al merkwaardig want dit is niet de eerste keer dat ik zoiets doe. Volgende keer maar alles dubbel checken. Gelukkig doet alles het weer.

Met vriendelijke groet,

Gilbert.

 

aangepast door Gil0202
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil,

 

Dus ik begrijp nu van je dat die Barry niet echt vertrouwd?

Maar gelukkig is het probleem verholpen.

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil,

 

Dus ik begrijp nu van je dat die Barry niet echt vertrouwd?

Maar gelukkig is het probleem verholpen.

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.

Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

 

Mvg,

 

Sento_

 

Hallo Sento,

 

Dit is allerminst het geval, ik vroeg het hem juist om erachter te komen wat ik juist fout had gedaan. Zodat het in de toekomst niet meer gebeurt.

Mijn zus en zwager zijn beide heel blij dat het probleem is opgelost. Op naar het volgende probleem :-)

 

Met vriendelijke groet,

 

Gilbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gil,

 

Dan mag je dit onderwerp afsluiten.

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

 

Mvg,

 

Sento_

 

ps: Hoop voor je dat je niet al te veel problemen gaat krijgen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.