Ga naar inhoud

kan met cd xp niet opstarten


Koentje01

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik dacht dat hij wou formateren

waarom anders pc opstarten met je cd ?

Met de cd opstarten, hoef je daarom dan ook niet onmiddelijk te gaan formateren. Je kan opnieuw windows installeren zonder te formateren, bijvoorbeeld wanneer er een bestand zou beschadigd zijn dat nodig is om windows te starten.

Nu het berichtje omtrent BSOD waar ik het in #10 over heb, kan ook een hardwareconfict zijn bij de cd/dvd lezer, maar hier zou ik enorm aan twijfelen. En de beste oplossing is inderdaad om even te booten met iemand anders zijn XP cd installatie cd-rom, maar wel je eigen key te gebruiken. Verschijnt er dan terug dat blauwe scherm, mag je gaan denken aan een defecte harde schijf en het beste lijkt me dan deze te vervangen. Ik denk dan ook dat deze nog eentje is met een IDE-aansluiting. Zal nog moeilijk te vinden zijn in computerzaken, maar op een computerbeurs zul je die zeker nog vinden. Wel geen tweedehands kopen zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met blauw scherm system setup en na een tijdje komt volgend bericht:

FATAL ERROR:

Internal setup data structures are corrupted (phase 0 )

Ik denk dat hij geen BSOD maar het blauwe scherm bedoelt dat je in het begin van de installatie van Xp krijgt.

Waar je bepaalde files geladen worden, die op de cd staan, als die beschadigt zijn, dan krijg je zo'n error.

@Koentje01: Waarom wil je opstarten vanaf de een XP cd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Aarondk, geef ik je geen ongelijk in. Misschien nog een tipje. het cd-schijfje hoeft dan daarom niet beschadigd te zijn, kan ook vervuild zijn, vingerafdrukken, wat vettig enz..... en daardoor niet kan gelezen worden. Misschien even het schijfje even grondig reinigen, en dit kan je met afwasmiddel. Een heel klein druppeltje afwasmiddel op het schijfje aanbrengen, en met een zacht doekje reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere cd van xp blijft het probleem bestaan, hij boot niet via cd-rom maar start zijn xp op via harde schijf restarting xp setup >> installing windows en krijgt de fatale error steeds op : setup will complete at aprox. 39 minutes. Wil gewoon die xp opnieuw instaleren of opnieuw formateren maar geen van beiden lukt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zoals ik reeds dacht dat het blauwe scherm te wijten is aan een hardware conflict. Je cd/dvd lezer zal dan volgens mij aan zijn einde zijn en moeten vervangen worden. Je bootvolgorde staat toch juist hé, als de cd-rom in het apparaat zit.Dus in het Bios je cd/dvd lezer als primaire boot ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de cd lezer leest een stukje, is het probleem niet te wijten aan de cd-lezer maar wel degelijk aan de harde schijf. De CD-lezer leest dus eerst een stukje van cd-rom waarna setup moet beginnen schrijjven naar de harde schijf en dus daar begint het conflict. Dat blauwe scherm verwijst dus naar mijn eerste vermoeden, harde schijf gecrasht. Met welke cd heb je opgestart? met de jouwe of met die andere? dat we hier ons niet gaan vergissen in de cd lezer of harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de pc opgestart met mijn eigen cd. ( voorgeschiedenis: 2de harde schijf als master geplaatst daar eerste steeds opstarte met het controleren van de schijf op fouten. Zodus oude harde schijf afgekoppeld en de tweede harde schijf zowel softwarematig als met de jumpers als master ingesteld. Deze schijf 40 gig reageerde niet en heb de jumpers op 32 gig moeten plaatsen. Aangezien deze schijf geen besturingssysteem stond heb ik deze maar eerst geformateerd. Dan de originele xp-upgrade gebruikt waarna de pc mij naar een oude 'niet-upgrade' vroeg , heb dan mijn oude windows 98 eventjes in cd-rom moeten plaatsen, alles verliep lange tijd naar wens tot 39 minuten voor einde installatie .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.