Ga naar inhoud

Kernel data inpage error


CarlVR

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Sedert enige tijd krijg ik op mijn laptop plots een blauw scherm met de melding dat mijn PC in problemen is geraakt en dat hij opnieuw moet worden opgestart.

Als foutmelding staat erbij ‘Kernel Data inpage error’

 

Sinds gisteren krijg ik de melding dat de harde schijf is beschadigd, dat ik onmiddellijk een back-up moet maken en contact moet nemen met fabrikant om te bepalen of harde schijf kan worden gerepareerd of moet worden vervangen.

 

Volgens de microsoft-helpdesk is harde schijf in orde en zou ze dus niet beschadigd zijn.

Ik probeer een back-up te maken maar dit loopt altijd vast op 97%.

 

Ik hoop dus dat alle huidige problemen te wijten zijn aan die ‘Kernel … error’ en dat dit kan hersteld worden.

 

Na wat gegoogel vond ik via deze website een mogelijke oplossing ( uit 2014) via het downloaden van RSIT-tool. Maar ik weet niet of dit nog steeds nuttig is.

 

Is er iemand die mij, een computer-leek, kan verder helpen?

 

Alvast bedankt !

 

Carl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo carl,

 

Zullen we voor de zekerheid eerst even de harde schijf testen?

De bluescreen betekent waarschijnlijk ook dat Windows moeite heeft om een bestandje te lezen, het kan daarom aan je harde schijf liggen maar ook een oorzaak kan zijn dat je RAM geheugen (werkgeheugen) dat daar iets fout mee is.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

maak hier een screenshot van en plaats deze in een reactie hieronder.

 

Mvg,

 

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Carl,

 

Als je harde schijf nog goed zou zijn zouden er geen rode blokjes bijzitten, het beste is dat je snel alle belangrijke bestanden veilig stelt op een externe harde schijf of USB stick. je harde schijf is beschadigd en dit kan alleen maar erger worden, de mensen van Microsoft hadden gelijk. Het beste is om je harde schijf te vervangen z.s.m. 

 

Mvg,

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sento,

 

Ik had gehoopt op een andere diagnose, dat de beschadigingen eventueel te herstellen zouden zijn. Maar uit uw antwoord leer ik dat dat niet kan en ik laat dus zo snel mogelijk de harde schijf vervangen.

De bestanden had ik veiligheidshalve voordien al gekopieerd naar een externe harde schijf.

 

Alleszins mijn beste dank voor de snelle en duidelijke respons.

 

Groetjes,

Carl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Carl,

Geen probleem, veel succes nog met je nieuwe HDD, als ik een tip mag geven, als je het geld ervoor hebt, koop dan bijvoorbeeld een SSD (met een extra HDD erbij) bijvoorbeeld: SSD van 256GB (voor Windows en programma`s) en een HDD van 500 GB voor bestanden. of als je liever geen SSD hebt, dan is misschien de WD Black van 750 GB (7200 RPM) een aanrader, dat zijn de iets snellere HDD`s. ik heb zelf ook een WD black en deze is redelijk snel als ik vergelijk met mijn vorige HDD die maar 5400RPM was.

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

Mvg,

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.