Ga naar inhoud

Kolommen transponeren en alinea's in teksten van een CSV file zetten


RokendePc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een bestand met veel kolommen waarvan de meesten eigenlijk onder elkaar horen te staan. Ik heb bijvoorbeeld 10 kolommen met 'specificaties' van een product,ze heten dus 'specificatie1', 'specificatie2' etc. Dit moet eigenlijk één tekst vormen, op een website moeten deze specificaties dus onder elkaar staan

 

Dus zo:

 

Specificaties:

 

Sterk

Goede kwaliteit

Verschillende materialen

Natuurlijk product

etc.

 

Het probleem is dat ik dit met transponeren niet voor elkaar krijg, omdat het om een stuk of 500 producten gaat. En al zou ik dit met transponeren doen, dan nog zou alles onder elkaar staan zonder alinea' s.

 

Mijn vragen zijn:

 

1: Hoe transponeer ik een lijst van 500 producten met elk 15 kolommen

2: Hoe zorg ik ervoor dat op mijn site bijvoorbeeld 'specificaties' van 'omschrijving'  gescheiden worden door een korte of lange alinea? 

 

Dit omdat het importsysteem van mijn webshop maar één importveld heeft voor specificatie, omschrijving, korte omschrijving etc. Ik moet deze teksten dus wel onder elkaar zien te krijgen  zoals op deze site:

 

http://www.bol.com/nl/p/pomax-volubilis-sierkussen-kelim-45x45-cm-katoen-stone-washed-grijs/9200000053000751/

 

Ik zou het waarderen als er niet teveel programmeertaal wordt gebruikt, aangezien ik een beperkte kennis van excel heb.

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

 

Sander

aangepast door RokendePc
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.