Ga naar inhoud

Snellere pc?


Aanbevolen berichten

Ok, die 8 Gb geheugen heb je uit m'n hoofd gekregen :-). Nu is m'n oog gevallen op dit moederbord :

Gigabyte EP35-DS4

GIGABYTE - Product - Motherboard - Overview - GA-EP35-DS4 (rev. 2.1)

Het geheugen vraag ik me af wat het verschil tussen deze 2kits is en of het de 10€de moeite is om te spenderen??

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

of

ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Is dit zowat een goede keuze? M'n cpu is nog steeds de E6850 Dual core... Deze is nu al 3Ghz, dus echt overclocken wel de moeite om eraan te beginnen??

Darkness;62839']Klopt. al kan je cpu ook heel stuk overclocken maar ik ben het er mee eens dat 4 GB ruim voldoende is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4GB is inderdaad nu echt meer als genoeg, 8GB is gewoon té veel.

Het geheugen dat jij voorstelt is zeker niet slecht, maar het is sneller dan het "normale" geheugen, meestal loopt dat op 800Mhz , dat jou voorstelt draait op 1066Mhz, het verschil merk je gewoon weg niet, alleen als je wilt gaan overklokken, maar aangezien je dat niet gaat doen.

DIT geheugen zou ik dan kopen, zeer goede prijs....

Het moederbord dat jij voorstelt is zeker niet slecht, maar chipset is wat verouderd...

Alhoewel een P43 eigenlijk gewoon hetzelfde is...

Ik stel dit bord voor dan.

Trouwens je zegt in je startpost dat je een PCI slot nodig hebt, werkt jou kaart nog via PCI?

En wat is de rede voor de upgrade? Als je gewoon wat geheugen wilt bijdoen en niks anders moet je geen nieuw moederbord kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik van plan ben om windows Vista Ultimate erop te zetten maar omdat ik vrees dat m'n pc daar iets te traag voor is wil ik wat uitbreiden qua geheugen. Men had mij verteld dat ik sneller geheugen moest steken maar heb nu al het snelste dat m'n mobo ondersteund, nl 800Mhz.... Dus daarom dacht ik eraan om een mobo te zoeken waar ik sneller geheugen in kan prikken ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het systeem dat je nu hebt gaat Vista ook goed draaien, misschien wat meer ram...

Jou moedebord kan 800Mhz (ofterwel PC6400 aan) jij hebt nu ram dat op 800Mhz draait...

Bijna elk nieuw systeeù krijgt ram van 800Mhz, meer is gewoon niet nodig voor normaal gebruik.

Ik bedoel kijk naar het verschil met DDR3 en DDR2, het verschil is echt minimaal, alleen bij heel intensief gebruik is er een verschil.

Wat ik zou doen, is 2 latjes van 2GB kopen(je moederbord heeft maar twee sloten).

Dat gewoon op 800Mhz loopt, echt snel genoeg, zelfs 667Mhz, is nog snel genoeg.

En het geld dat je spaart met geen nieuw moederbord te kopen, in een volledige upgrade te steken.

Een nieuw moederbord zal het misschien wat "soepeler" maken met een betere chipset enzo, maar ik denk niet dat het die 80 euro waard is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik bedoel in een volledig nieuw systeem, binnen een aar jaar ofzo.

Ik wil zeggen dat het niet echt nut heeft om een nieuw moederbord te kopen.

En je CPU is toch snel genoeg, het snelste wat jij zou kunnen nemen, is E8600 of Q9550 maar of dat echt zinvol is?

Wat doe je eigenlijk allemaal met die pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.