Ga naar inhoud

Herstellen schijfproblemen


Aanbevolen berichten

Goededag mensen,

Nadat ik gisteren twee uurtje op mijn asus laptop heb gewerkt, ging die rare symptomen aangeven en liep die erg vast. Na meerdere keren te hebben geprobeerd om het te herstellen heb ik hem uit gedrukt met de aan/uit knop. Hierna heb ik hem even 10 minuutjes uitgelaten en daarna weer aangezet, toen was het helemaal mis. Mijn laptop geeft nu aan dat die de schijfproblemen gaat herstellen en dat het meer dan een uur kan duren. Hij staat op dit moment al 9 uurtjes aan en er is nog weinig veranderd en ik kan er helemaal niks meer op. Hij reageert nog wel als ik op het toetsenbord het scherm uitzet maar daar is alles wel mee gezegd.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem kan oplossen.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
Marcel

Algemene informatie:
Het betreft een asus notebook.
De laptop is bijna 3 jaar oud en heeft 14 maanden geleden nog een nieuw harde schijf gekregen i.v.m. met een crash.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na meerdere keren te hebben geprobeerd om het te herstellen heb ik hem uit gedrukt met de aan/uit knop.

 

Wat moeten we hier verstaan onder "herstellen"?

 

Over welk besturingssysteem hebben we het?

 

Kun je voor ons die "rare symptomen" eens wat nader omschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het gaat om een Asus notebook R509c, dat  staat op de sticker.
De rare sympthomen waren dat die eerst heel traag reageerde en daarna vast liep.
Verder zit er nog windows 8 op de laptop als besturingssysteem.

Wat ik in die zin bedoel met herstellen is ctrl+alt+delete alle taken beindigen, maar daar reageerde die toen ook al niet meer op.

Ik hoop dat ik u zo voldoende heb geinformeerd en dat u mij verder kan helpen met dit probleem.

Gr.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eens proberen na te gaan in welke staat zich de interne harde schijf bevindt.

 

 

Probeer eens op te starten in de veilige modus met netwerkverbinding. Als dat lukt, doe dan het volgende:

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 

Als opstarten in de veilige modus niet lukt, laat het dan weten en vertel ons zoveel mogelijk over wat daarbij het probleem is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.