Ga naar inhoud

Voor iedereen die een moderne mac gebruikt..


Gast sees

Aanbevolen berichten

@AaronDK:

Je zit opgescheept met dat OSX, en voor updates moet je betalen...

En jij hebt niet moeten betalen toen je van XP naar Vista ging...? ;-)

Zeker wel, maar Service Packs etc zijn gratis, en ik dacht dat grote updates van OSx niet gratis waren?

Of zit ik er nu naast, dat kan ook natuurlijk :tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hallo ik ben zo een beetje aan het nadenken om mss ook over te stappen naar mac maar twijfel nog een beetje .

Maar ik werk met programas die niet op een mac kunnen draaien, nu jij vertelt dat alles wat op windows draait ook op een mac kan draaien dus kan autocad en inventor (van autodesk) op een mac draaien?

en punt twee : gamen op een mac kan ...ja heb het gelezen maar daar heb ik nu mijn vragen en bedenkingen bij als volgt:

kan je op een mac van 10 jaar oud een nieuw "grafisch zwaar" spel laten draaien zonder 1 storing?

bij pc kan ik om de twee a drie jaar en nieuwe grafische kaart steken omdat ze geen en of slechte drivers maken zodat je VERPLICHT bent om een nieuwe te kopen ( ja zo blijft de ecenomie draaien en hun portefeuille goed gevuld) en als de mac van 10 jaar oud een nieuwe game nog aankan dan denk ik wel dat dit goedkoper uitkomt dan een pc, maar kan een mac dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle programma's die op een Windows machine draaien, werken niet op een mac hoor.

Dan moet je met Emulators enzo gaan werken, en dat werkt helemaal niet goed.

Of je moest een Virtual machine maken, dat kan ook.

Game op een mac van 10 jaar oud, vergeet het.

Ik wil niet grof overkomen, maar dat lukt niet.

Een mac is niet zo krachtig tov andere pc's, zeker neit van hetzelfde geld.

Om nog maar te zwijgen van DirectX dat je voor veel games nodig hebt, en om DirectX in een emulator te gaan draaien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle programma's die op een Windows machine draaien, werken niet op een mac hoor.

Dan moet je met Emulators enzo gaan werken, en dat werkt helemaal niet goed.

Of je moest een Virtual machine maken, dat kan ook.

Game op een mac van 10 jaar oud, vergeet het.

Ik wil niet grof overkomen, maar dat lukt niet.

Een mac is niet zo krachtig tov andere pc's, zeker neit van hetzelfde geld.

Om nog maar te zwijgen van DirectX dat je voor veel games nodig hebt, en om DirectX in een emulator te gaan draaien....

Ja dat hed ik over deze programs ook gehoord vandaar mijn vraag want hier wordt gezegd van wel :s

en van gamen dat dacht ik al maar ik wou een bevestiging want ze zeggen dat apple zon krachtpatser is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien al wel gemerkt dat ik niet echt voor Mac ben.

Met linux kan je onder Wine wel de meeste programma's laten werken.

Maar met Mac moet je al emulators gaan zoeken, en dan werken ze nog niet fatsoenlijk.

Zo'n krachtpatsers zijn Mac niet, het is vooral Osx dat ze "licht" maakt.

En ze hebben geen last van die blauwe schermen in Windows, enzo...

Maar als je de hardware vergelijkt, neem nu een 20 inch iMac.

Dan krijg je een 9400GM erbij, dat is echt niks.

Over een jaar kan je daar niet meer op gamen.

De snelste grafische kaart die ze leveren op een 24 inch imac is een HD4850.

Dat is een hele mooie kaart, maar hoeveel kost zo'n Imac?

Een 24 inch Imac met 3.06Ghz C2D processor en een 8800gs kkost 1919 euro.

Daar koop je al een Phenom II met een HD4870 1GB voor met alles erop en eraan.

Het hangt vooral vanaf wat je van plan bent om met die computer te doen.

Als je wil internetten, mailen, en dan Photoshop enzo, dan zeg ik koop een Mac.

Mijn broer dat Photoshop op een Mac van een paar jaar oud, en dat loopt gewoon beter dan op een redelijk moderne pc.

Maar als je veeleisende games wilt spelen, videobewerking bijvoorbeeld, heb je veel baat bij een quad-core en niet bij zo'n snelle dual-core (ik heb het nu over Imac's)

Dus wil je niks speciaal doen met die computer, zou ik gewon braaf bij Windows blijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.