Ga naar inhoud

VHS naar DVD maar PC kan dvd niet lezen


vivaraketta

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik een samsung dvd-vr375 en wou de videobanden van men geboorte en eerste jaartjes op dvd zetten. Het leek allemaal heel simpel, gwn even instellen op het menu, band afspelen en terwijl werd het schijfje gebrand. Nu was mijn bedoeling om die dvd's op pc te zetten en eventueel wat te bewerken ( de overgangen van bepaalde fragmenten zijn soms nogal lang ) maar toen ik de dvd in men pc stak kon hij het niet lezen, idem bij men laptop.

Het rare is dat als ik de videoband eruit haal en de dvd erin steek dat het perfect afspeelt.... Op het schijfje zie je ook duidelijk dat er gebrand is geweest.

Het is het juiste soort dvd ( dvd+r kan hij wel lezen maar niet branden ) dus ik heb dvd-r gebruikt...

Als ik de dvd in men pc steek krijg ik dezelfde meldingen als wanneer ik een leeg schijfje insteek, dus hij vraagt of ik bestanden op de schijf wil branden enzo. En als ik de dvd verken staan er zogezegd geen bestanden op.

Ik heb heel die gebruikshandleiding 3 keer gelezen maar er staat natuurlijk niets over in. Kan het zijn dat de vhs band op de harde schijf is gezet en dat er enkel een koppeling ofzo op die dvd staat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

U hebt waarschijnlijk na het branden vergeten het schijfje te finaliseren. Kijk even in het boekje dat je bij brander hebt gekregen. Finaliseren betekent dat de dvd wordt

afgesloten en dat je hem op alle multimedia kan afspelen.

groetjes postman hans

idd, ik ben daarnet langs de winkel gegaan en kreeg daar een heleboel zever naar men kop gezwierd... ze waren aan het neuten over verschillende codex'en enzo... en zeiden dat ik op internet is moest zoeken op forums of niemand dat heeft kunnen verhelpen... ongelooflijk dat die mensen dat dan verkopen en dat ik als leek al lang doorhad dat ze maar wat aan het ***len waren.

Soit, het is zoals je zei, ik ben gwn vergeten de "dvd af te sluiten".

Toch even erbij zeggen dat in het boekje NERGENS staat dat dat moet, er staat bij hoe je dus moet kopieren en ik moest enkel op stop duwen als de film afgelopen was en dat de dvd dan bewerkt ging worden...

Zelfs bij "dvd afsluiten" staat er amper info.

Die man van de winkel had het gezegd maar hij twijfelde er zelf ook aan toen hij de handleiding las, daarna kwam er iemand anders die over encryptie, codex enzo begon

Soit, het is in orde, iig bedankt voor de reactie !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.