Ga naar inhoud

Nieuwe pc


retouw

Aanbevolen berichten

Ik kan op mijn pc niet meer de nieuwste game draaien. En daarom wil ik een nieuwe computer kopen. Ik wil er graag zelf 1 samenstellen, omdat goedkoper is dan de kant en klare pc. alleen weet ik niet zo goed hoe dat moet. Dus mijn vraag is of jullie mij advies kunnen geven hierover

Budget: 600 á 700 euro

Er moet windows vista bij zitten, en de pc moet minimaal alle nieuwe games 2 jaar kunnen draaien. hoeft niet op het hoogst ofzo.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je voorkeur voor bepaalde winkels, online shops ofzo?

Ik heb een systeem (dus de bak met alles erin) en vista voor samen ongeveer 730 euro.

Dus wel iets te veel, maar anders ga je niet echt twee jaar goed kunnen gamen denk ik.

Moederbord: GigaByte GA-EP43-S3L 85 euro

Mooi intel P43 bordje, wel maar één PCI x16 2.0 slot, dus Crossfire behoort niet tot de mogelijkheid...

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 169 euro

Dual core voor games is dit nog steeds het beste, normaal zou ik voor quad core gaan, maar dat past niet binnen het budget.

Grafische kaart: Club 3D ATI HD4850 512mb 159 euro

Dit is een mooie grafische kaart (heb er zelf zoeentje draaiende gehad) waarmee je over twee jaar games nog wel zult kunnen spelen, op low en niet zo'n hoge resolutie, op welke resolutie speel je trouwens? Anders moet je voor de 1GB versie gaan.

Hardeschijf: Samsung F1 640GB 59 euro

Ik weet niet welke eisen je stelt aan een Hd, maar voor de "normale" gebruiker volstaat dit wel.

RAM geheugen: G.E.I.L Ddr2 800mhz 42 euro

Gewoon 4GB ram gehuegen dat doet waarvoor het dient, niks meer maar ook niks minder.

Pas trouwens op dat als je Vista 32 bit hebt je max 3.5GB kan gebruiker.

Kast+voeding: Antec Sonata III 500W 100 euro

Zéér degelijke kast met kwaliteitsvoeding, heb er zelf ook een, en is echt super goed.

En voor die prijs moet je het niet laten.

OS: Vista Home Premium 32 bit NL 99 euro

Niet dé uitgebreidste versie van Vista, maar wel met aero etc...

Dit is het beste wat ik er uit kan halen voor dit budget, als je nu echt op heel hoge resoluties speelt en zware games (denk ik aan GTA IV) zou ik 1GB versie van HD4850 of zelfs naar HD4870 gaan om twee jaar door te gaan.

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.