Ga naar inhoud

MUISWIJZER OP SNELKOPPELING


cdparadijs

Aanbevolen berichten

als ik met de muiswijzer per ongeluk 1 van de snelkoppelingen onderaan raak, verschijnt er boven die snelkoppeling het venster van de betreffende toepassing in 't klein. Bijvoorbeeld : ik ben in firefox aan 't werken en ik raak bv. de snelkoppeling van paint, dan zie ik in 't klein het paintvenster :

 

MUISWIJZER 1.png

 

het vervelende is dat dat venstertje dan niet weggaat (ook niet na wat wachten of na klikken in de werkruimte), en het staat in de weg om probleemloos te werken. Ik kan er op klikken (dan zit ik in paint wat niet de bedoeling is) en dan terug op de snelkoppeling van firefox klikken.

 

Maar ik heb dat nogal vaak voor (muis rijst gelegeld weg, want ligt naast mij op bed, ik ben bedlegerig), en niet alleen als ik firefox aan 't werken ben maar evenzogoed in google chrome, safari, paint, word, incredible mail, enz... (in alles).

 

Nu is dat vroeger nooit het geval geweest, alleen de laatste weken maar. En ik werk al een jaar probleemloos met Windows 10.

 

Kan iemand mij van dit vervelend probleem verlossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem bij de muis moet gezocht worden. Leg het muismatje eens op een klein plankje.

Is het een draadloze muis? Zo ja, controleer het batterijtje.

Als dat alles niet helpt, probeer eens met een andere muis. Je hebt er hopelijk eentje achter de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, ik heb geprobeerd met andere (nieuwe) muis, ook met een niet-draadloze muis, ook met plankje eronder en nieuwe batterijen en zo, het is wel degelijk de software van de pc (windows 10 neem ik aan). Maar hij heeft het nooit eerder gehad ! Het moet iets in de instellingen van Windows zijn wat buiten mijn weten om is gewijzigd geraakt. Trouwens op mijn laptop geen probleem met de diverse muizen, en daar staat ook Windows 10 op en dezelfde servers en programma's. En dus tot enkele weken op de vaste computer ook niet.

Ik dacht dat het zo opgelost zijn met dit (want ik heb die kleine vensters bij aanraking met de muiswijzer in de taakbalk eigenlijk niet nodig) :

 

MUISWIJZER 2.png

 

maar helaas krijg je alleen de keuze tussen "alleen het bureaublad dat ik gebruik" en "alle bureaubladen", maar niet "nooit". Misschien kan er elders ingesteld worden dat bij aanraking met de muis GEEN klein venster wordt getoond ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziehier de instellingsmogelijkheden voor de taakbalk. Maar via de instellingen los je het probleem aan de bron niet op.

Het heeft er alle schijn van dat er iets hapert aan je Windows.

 

Klik met de rechter muisknop op het starticoon en kies Opdrachtprompt (Administrator).

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien mogelijk vervangen door een correcte versie.

Hou de Windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer je de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", moet je onderstaande niet uitvoeren.

Krijg je wel foutmeldingen, dan kan je onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt, maar ik heb het gedaan zoals je meldde :

 

 

Klik met de rechter muisknop op het starticoon en kies Opdrachtprompt (Administrator).

 

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

 

 

maar dan krijg ik deze melding  in het zwarte opdrachtenvenstertje:

 

 

c: /Users/Eigenaar>sfc /scannow

 

You must be an administrator running a console session in order to use the sfc utility

 

c: /Users/Eigenaar>

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima, ik kreeg na de controle (heeft ruim een uur geduurd) de melding "Windows Resource Projection did not find any integrity violations". Heeft het probleem niet verholpen, maar het is zeer interessant dat ik nu weet hoe ik Windows 10 volledig kan laten doorlichten als ik nog eens een probleem heb wat mogelijk aan Windows zou kunnen te wijten zijn.

 

Maar nu die miniatuurschermpjes : of je er nu iedere keer een paar muisklikken moeten voor doen om ze weg te krijgen of ze naar een paar seconden weer verdwijnen : ze zijn zeer lastig en hebben voor mij geen enkel nu. Ik ben dus op google op zoek gegaan naar een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat zulke minischermpjes nooit meer verschijnen bij aanraking met de muiswerk van één van de snelkoppelingen op de taakbalk.

 

En bij de oudere windowsversies kon je dat via de persoonlijke instellingen simpelweg uitvinken, maar bij Windows 10 moet je daarvoor ingrijpen in het registeren. En dat staat hier duidelijk uitgelegd : http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Kz7aItyq0TEJ:dut.mobilethings.top/windows-tips/how-to-disable-the-taskbar-thumbnail-previews-in-windows-10/+&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=be

en dat is perfect geukt.

 

Dus wat de oorzaak was van het feit dat die kleine venstertjes op de laptop vanzelf weggingen na enkele seconden en op de vaste PC niet, blijft een raadsel, maar nu zijn die "lastposten van venstertjes" dus voorgoed verbannen.

 

Alleszins bedankt voor je uitvoerigen hulp.

 

Ik heb nog een vraagje : weet u hoe ik kan vermijden (eventueel via registeraanpassing) dat ongevraagde aanbiedingen voor een bepaalde app te pas en te onpas verschijnen in de rechteronderhoek van het scherm ? bijvoorbeeld :

 

ONGEWENST 1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, cdparadijs zei:

maar bij Windows 10 moet je daarvoor ingrijpen in het registeren. En dat staat hier duidelijk uitgelegd : http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Kz7aItyq0TEJ:dut.mobilethings.top/windows-tips/how-to-disable-the-taskbar-thumbnail-previews-in-windows-10/+&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=be

en dat is perfect geukt.

 

Tof dat je dat zelf gevonden hebt.

 

Die ongevraagde aanbieding is er eentje die een gevolg is van het feit dat je AVG als antivirus gebruikt. Daar kun je bij mijn weten tegenwoordig niet meer omheen.

Krijg je ook aanbiedingen van andere herkomst? Dat is belangrijk om weten. En is het enkel bij internet gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

verschijnt af en toe in de rechterbenedenhoek van het scherm (indien er een internetverbinding is uiteraard, maar dat is bij mij altijd het geval), op de meest onverwachte momenten, dus niets tijdens het werken met een welbepaalde toepassing, kan zelfs tijdens periode van inactiviteit (als ik aan 't eten ben of zo)

 

is momenteel alleen AVG, maar voordien heb ik er andere soortgelijke hardnekkige gehad (iets van Mac of zo, en nog een andere, weet al niet meer)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
     

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.