Ga naar inhoud

pc leest geen externe harde schijf na update windows 10


vxvk

Aanbevolen berichten

Op mijn notebook (Toshiba) werk ik al enige tijd met windows 10. Vanmorgen, na een automatische update, wordt mijn externe harde schijf niet meer gelezen. De schijf functioneert goed op mijn andere notebook. Voor de update was alles ook nog in orde. In apparaat beheer wordt vermeld  dat de poort goed werkt. Het blijkt ook dat na de update mijn herstelpunten verdwenen zijn. Ik kan dus ook niets meer terugzetten. Ik kreeg wel nog even de melding dat ik weer terug kon gaan tot voor de update met behoud van mijn bestanden maar die melding kan ik niet meer vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, vxvk zei:

Vanmorgen, na een automatische update, wordt mijn externe harde schijf niet meer gelezen. 

 

Tja, je bent niet de enige met zulke klacht. Draait je andere notebook ook onder Windows 10 ?

 

Het zal hier om de anniversary (jubileum-) update gaan denk ik en dan worden inderdaad alle systeemherstelpunten verwijderd. Kijk daarom zeker ook even na of systeemherstel nu ook wel ingeschakeld is.

 

5 uren geleden, vxvk zei:

Ik kreeg wel nog even de melding dat ik weer terug kon gaan tot voor de update met behoud van mijn bestanden maar die melding kan ik niet meer vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Dat kan gedurende 10 dagen via START > Instellingen (tandwielicoontje) > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel > Teruggaan naar een eerdere versie.

 

Bedenk echter dat nadien die jubileumupdate snel opnieuw zal uitgevoerd worden.

Er is een mogelijkheid om daar een stokje voor te steken maar toekomstgericht is dat geen optie tenzij je die blokkering na enige tijd ongedaan maakt. bv nadat je (of Microsoft) een oplossing gevonden hebt voor het eerdere probleem.

 

Lees HIER hoe dat kan. Het gaat dan om het hoofdstuk  Blocking Windows Update from reinstalling an update or driver

 

Lees ook HIER eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.