Ga naar inhoud

GNUCASH vragen


brachttheo

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik GNUCASG onder windows geïnstalleerd en enkele dagboeken (spaarrekening en rekening-courant) aangebracht. Ik ben verder tegen verschillende problemen opgelopen:

1. rapportage: afdrukvoorbeeld ziet het juist uit maar bij het wordt in speigelbeeld uitgeprint;

2. online-banking: ik begrijp niets van ie instellingen die daarvoor noodzakelijk zijn;

3. inlezen van een mutatiebestand vanuit de bank (qif-bestand): kan dit alleen via online-banking of is er ook een andere manier?

Verder zou ik dolgraag willen beschikken over een nederlandstalige handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hey,

ik heb even zitten googlen want ik wist totaal niet wat GNUCASH ook maar was.

Voor de mensen die dezelfde vraag hebben :

GnuCash is een open source boekhoudprogramma voor particulieren en kleine bedrijven. Het is een GNOME-programma, maar volgt wel zijn eigen ontwikkelingsschema. De recentste versie is 2.2.8, uitgebracht op 14 december 2008.

GnuCash is onderdeel van het GNU-project en draait op Linux, FreeBSD, Solaris, Mac OS X en andere Unixachtige besturingssystemen. Vanaf versie 2.1.0, uitgebracht op 14 april 2007, bestaat er ook een versie voor Microsoft Windows.

- Werk je op windows of op Mac of Linux systeem?

- Wat begrijp je niet van de instellingen die je nodig hebt voor Online banking?

- Kijk even bij je printerinstellingen voor het afdrukken. 9 kansen op 10 staat het zo ingesteld dat hij in spiegelbeeld moet afdrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.