Ga naar inhoud

bedraad internet valt weg op 1 pc


kevind

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vervelend probleem.

Ik heb een witte modem ( mercury) van telenet. Tot nu toe heeft hij altijd normaal gewerkt.

Er zit tv op aangesloten , 2 laptops via wifi ( 2.4 en 5ghz) geen probleem en 4 gsm's via wifi , geen probleem.

Er zit ook een vaste pc op met een vaste verbinding. deze valt regelmatig weg.

 

Er is geen andere router aangesloten, alles zit rechtstreeks op de telenet router.

soms start de pc ( windows 8 ) gewoon op zonder internet probleem, eens ik aan het werken ben valt het netwerk weg ( geel driehoekje op icoontje) als ik netwerkcentrum open geeft hij : verbinding ( beperkt) maar geen internet.

Als ik cmd open en ipconfig ingeef geeft hij aan dat er geen IP adres is ( of soms lege DNS instellingen). dan doe ik een release en renew, daarna werkt het terug een tijdje.

Soms moet ik daarbovenop ook een dns flush doen.

Soms volstaat het van de adapter uit te schakelen en opnieuw in te schakelen.

andere toestellen ondervinden geen hinder.

 

Ik heb de kabel al vervangen , dit werkte 8 van de 10 keer maar uiteindelijk begon het probleem opnieuw.

Ik heb de telenet modem al gereset en dan is het probleem even weg maar uiteindelijk begint het terug...

netwerkkaart ( op moederbord) heeft de laatste update's alsook de telenet modem

Telenet heeft test gedaan en kan geen probleem waarnemen.

 

Pc op een ander netwerk testen?

 

heeft er iemand een oplossing?

Alvast bedankt

 

 

 

aangepast door kevind
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

alvast bedankt voor het antwoord.

De poort heeft geen zichtbare slechte contactjes. Het is vooral bij het heropstarten ( of gewoon opstarten ) van de pc dat het internet wegvalt. Of ook bij het uit slaapstand halen.

Ik heb alle mogelijke instellingen en services al nagekeken en kan niets vinden. Ook de 'spaarstand' instellingen heb ik nagekeken.

De pc is 99.5 procent zeker malwarevrij.

 

Iemand nog een idee?

Ik heb al gedacht om te proberen om even op wifi over te schakelen en te kijken wat hij doet. IS het dan nog een probleem eventueel werken met een vast IP adres? Blijkbaar geeft hij vooral probleem bij verkrijgen of aanvragen van IP adres?

 

Groeten

kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.