Ga naar inhoud

TL-WA801ND valt telkens weg


Aanbevolen berichten

Beste lezer,

 

Onlangs leek mijn TL-WA801ND het na een goede 2 jaar niet meer te doen. Het kan natuurlijk gebeuren dat zo'n kastje kapot gaat en dus heb ik meteen 2 nieuwe aangeschaft (zodat ook op zolder Wi-Fi bereik zou komen). De plek waar het 'kapotte' kastje stond heb ik als eerste proberen te vervangen. Simpelweg de Quick Setup gevolgd. Het Access Point lijkt het dan eventjes te doen, maar valt snel weg/heeft geen internetverbinding/toont helemaal geen SSID.

 

Ik ben einde raad. Heb alle opties op het Access Point al geprobeerd (statisch ip --> geen DHCP; dynamisch IP --> automatische DHCP).

 

Mijn situatie:

Uit de meterkast komt er een kabel die hier de ingang is voor een 5-poorts switch, de kabels uitgaande zijn kabels naar 2 computers. Deze computers hebben altijd zonder problemen gewerkt. De derde kabel die uit de switch komt gaat naar het Access Point. Alle kabels doen het als ik ze in een computer prik en ook de lampjes op het Access Point branden alsof hij het zou moeten doen.

 

Nou is het leuke dat ik na wat klooien maar het tweede Access Point boven ben gaan installeren. En raad eens? Dit was in 5 minuutjes gebeurd. Precies dezelfde stappen gevolgd. Ook boven zit er een switch tussen, en daar doet de Wi-Fi het prima.

 

Verder misscien interessant is dat mijn modem een KPN Experia Box v10 is.

 

Hoe kan het dat alle computers achter de switch met verschillende kabels gewoon prima internet hebben, maar mijn Access Point verzaakt?

 

Bedankt voor het lezen en hopelijk krijgen we dit samen opgelost!

 

Wouter van Acht.

aangepast door WouterAcht
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.