Ga naar inhoud

Trage laptop, te hoog CPU-gebruik ?


Notarispoenaard

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren werkt mijn Sony VAIO-laptop enorm traag en kan ik geen quasi geen enkel programma meer openen. Het probleem begon nadat ik een blauw scherm had gekregen waardoor mijn laptop opnieuw opstartte. Toen ik wilde inloggen, merkte ik dat mijn toetsenbord automatisch was veranderd van AZERTY naar QWERTY. Ook mijn WiFi-wachtwoord was uit het geheugen ‘verdwenen’. Uiteindelijk kon ik toch op het bureaublad geraken maar daar kan ik weinig doen. De Windows-knop en het vergrootglas werken niet, net als datum en tijd. Bepaalde pictogrammen zijn ook onzichtbaar geworden. Sommige mappen kan ik openen, andere dan weer niet.  Filmbestanden en dergelijke zijn helemaal uitgesloten.

 

Ik dacht eerst aan een virus maar heb zowel AVG als MalWare gebruikt en geen spoor van iets verdacht. Heb ook opnieuw opgestart in veilige modus, bepaalde programma’s verwijderd maar niets helpt. Soms krijg ik ook een foutmelding rond RCP.exe wat dan weer zou wijzen op een te hoog CPU-gebruik. Als ik echter in Taakbeheer kijk, ziet dat er vrij laag uit, rond de 20 procent.

 

Is Systeemherstel mijn laatste oplossing ? Op internet surfen is quasi onmogelijk

aangepast door Notarispoenaard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Notarispoenaard zei:

Aan welke software denkt u dan ?

Niet dat ik een software in gedachten had maar dit vraag ik altijd bij plotse problemen.

Hoe heeft u die bullguard verwijdert? En was het probleem toen al begonnen?

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.