Ga naar inhoud

2x GB Ram


xWeZeLx

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een laptop die 12gb ram heeft.
Er steken 2gb ram's in, 1x 4gb & 1x 8gb.
Is het zo dat deze eerst de 4gb gebruikt en als je dingen doet die meer dan 4gb ram vragen dan pas de 8gb aanspreekt?
En ook, zolang je minder dan 4gb ram gebruikt, gaat hij dan enkel de snelheid geven van de 4gb ram? 


Ik maak dit ervan uit deze bron:
 

Het is niet zo als je nu 4GB aan werkgeheugen hebt en je plaats er 4GB bij zodat je een totaal hebt van 8GB dat je computer direct sneller is. Dit zal je pas merken wanneer je eerste 4GB aan werkgeheugen vol zit.

Je computer heeft nu namelijk de mogelijkheid om je extra bijgeplaatste geheugen te gebruiken. Je zal nu geen snelheid verschil gaan merken als je computer je 2de werkgeheugenmodule aanspreekt.

In de situatie hiervoor moet je computer werkgeheugen vrijmaken en wellicht zaken naar je SSD of harde schijf schrijven. Dit kost extra tijd en dit merk je doordat je computer langzamer reageert. Hoe meer werkgeheugen je plaatst in de computer hoe langer het duurt voordat je tegen deze grens aan loopt.

Dank u, groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De snelheid hangt ook af van je processor en hoeveel programma's er op de achtergrond draaien. Meer geheugen wil niet altijd zeggen dat het beter is. Er is wel een minimum. ZO draait een I5 processor met 16g lekker terwijl een I7 dat al bij 8 doet. Ik zou je adviseren een laptop te zoeken met 16G aan geheugen. Dan zit je sowieso goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gehoord dat gb ram inderdaad niet veel aan snelheid doet, maar meer gebruikt word om meerdere/zwaardere programma's te runnen.
Voor de snelheid op te krikken raden ze SSD schijven aan

De laptop die ik in gedachte had is een intel i5 met 12gb ram.
Voor een 200 euro extra kan ik een intel i7 met 16gb ram kopen, overwegen om deze te nemen dus.

Ook heb ik een vraag over twee graphic cards in de laptop, wat niet on-topic is, moet ik hiervoor een nieuw topic aanmaken? =)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de keuze zou hebben, zou ik voor de I7 gaan. Zeker wanneer je meerdere vensters open hebt staan en meerdere programma's hebt draaien is dit wel erg prettig. SSD-schijven scheelt sowieso behoorlijk in snelheid. Nog een mooiere combinatie is een I7 met Windows op de SSD-schijf en daarnaast voor meer opslag een gewone HD.

Mbt je vraag over de twee graphic cards, stellen wij het inderdaad op prijs wanneer je hier even een nieuw topic voor aan maakt. Zo blijft het voor ons ook een beetje overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.