Ga naar inhoud

Help updaten computer


Aanbevolen berichten

Dag allen,

Op dit moment bezit ik een low-end desktop; Lenovo ThinkCentre E73 (toren), deze is al wat geupgrade, maar ik zou graag bijkomende upgrades doen:

GPU: Asus Geforce GT610
Cpu: Intel pentium CPU G3240 @ 3.10 ghz (dualcore)
Werkgeheugen: 8 GB
Opslagtype: 7200rpm HDD (500GB)

 

Vooral de CPU (en eventueel GPU), kunnen volgens mij wel wat hulp gebruiken op dit moment. Kan iemand mij advies geven over welke GPU's en CPU's interessant zijn? Is dit nog het geld waard?

 

 

Waarvoor heb ik een PC nodig? Lichte Gaming, werk

Wat is mijn budget?  maximum rond de 400 euro

Een merkcomputer of een samenstelling?  Een samenstelling

Ga ik overklokken? Nee

Ga ik later upgraden? ja

Ga ik zelf assembleren? Ja

Heb ik een besturingssysteem nodig? Nee

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Nee

Heb ik nog randapparatuur nodig? nee

Heb ik specifieke wensen? PC die meer recentere games kan spelen (extreem goede graphics zijn niet nodig)

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, nee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heya

Ik zie dat je nog altijd geen reply gekregen hebt, I know the feeling :(  Ik zal je misschien nog wat kunnen helpen met advies, hopelijk ben ik niet te laat. Spijtig genoeg zie ik geen voeding of moederbord bij jouw pc, dus ik zal wat improviseren ;)

 

Processor

Hands-down, de Pentium G4560 is DE beste value-for-money grafische kaart. Het is maar een dual core processor, maar het heeft hyper-threading. Zeer goedkoop voor een fantastische performance. Je hebt ook de i3-7100 die meer kost en niet echt veel sterker is. Ik raad de Pentium aan, maar zorg ervoor dat je moederbord deze processors ondersteunt. Vaak is een BIOS update genoeg.

 

Grafische Kaart

Als je voeding / power supply 300 Watt heeft, dan zit je in Amerika goed met een GeForce 1050 Ti, maar ik merk dat prijzen voor grafische kaarten erg duur zijn in dit land. AMD zal op 15 Augustus de nieuwe Vega-line grafische kaarten uitbrengen, en dit kan een stuk goedkoper voor je worden. Ik stel voor dat je misschien eventjes wacht, je weet nooit of prijzen dalen met de release van AMD's nieuwe kaarten.
 

Voeding

Moest je interesse hebben in een betaalbare, veilige voeding die wat higher-end graphics cards aankan, dan kijk je best op deze lijst: http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2547993/psu-tier-list.html?_ga=2.265932815.1693434907.1501924140-544176985.1493625897#xtor=EPR-8886  Kies iets van Tier1 of Tier2, zoek een betaalbare power supply die ook veilig is. 600W is genoeg voor medium-high gaming.

 

Mijn Aanbeveling

De Pentium G4560 processor is een superprocessor voor de prijs. Wacht eventjes op de nieuwe AMD announcement voor GPU.

aangepast door WeWantWaffles
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine edit: www.mindfactory.de is soms de helft goedkoper dan Belgische winkels. Daar hebben ze onder andere ook een GTX 1060 (3GB) voor 210€ (+20 verzending hoor ik, dus 230€). High end, als je voeding het aankan. Kijk zeker rond voor pc parts in online shops, je zou voor 300€ opeens high-end kunnen gamen, dan weet je tenminste zeker dat je pc meegaat voor een tijdje ;)

 

(sorry voor dubbele post, maar ik kon mijn vorige post raar genoeg niet wijzigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.