Ga naar inhoud

Downstream via hub/router traag


dirkrh

Aanbevolen berichten

Hoi! :)

IK ben nieuw hier en ik vroeg me af of er iemand me kon helpen.

We hebben een zakelijk ziggo aansluiting van 300 mbit down / 40 mbit up. Rechstreeks op het modem aangesloten (zowel bekabeld als draadloos) haal ik die snelheid, dus geen probleem bij ziggo. Op die (Hitron CGNV4) modem zitten 4 kabels, daarvan zijn er 3 doorgetrokken en 1 gaat naar een 8 poorts hub die naast het modem staat. Van de 3 doorgetrokken is 1 computer direct aangesloten, 1 wordt doorgelust via een netgear hub, en de laatste gaat door naar een tp-link router.

Nu is het sinds een tijdje dat enkel de downstream erg traag is geworden op het gehele netwerk. De upstream is wel gewoon snel. Als ik via FTP download dan gaat dit max met 300 / 400 kb/s, upstream is ongeveer 5 mb/s wat overeenkomt met de 40 mbit (hetzelfde geld voor downloaden en uploaden via HTTP) - Dit heb ik overigens geprobeerd vanaf verschillende FTP's en HTTP's.. Het gekke is, als ik verschillende speedtests doe, meet hij downstream (op mijn computer) ongeveer 70 mbit down en 40 mbit up. Nu is die 70 al niet snel, maarja vanwege meerdere computers/routers snap ik dat wel, maar dan zou ik wel in ieder geval een paar mb per seconde moeten trekken met downloaden.

Er zit dus ergens iets geks in de lijn wat de download ontzettend omlaag trekt. Hebben jullie suggesties en/of ideeën hoe ik meer te weten kan komen waar dit precies in kan zitten? En waarom zou de speedtest wel enigzins snelle downloaden weergeven terwijl die snelheid niet klopt?

Hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen, alvast vriendelijk bedankt :)
Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.